Min kuse är seg att hoppa...

T

talåj

... i grupp. När man hoppar själv eller tävlar så är han alltid jättepigg. Någon som har varit med om det?

Några tips?

:bump:

Jag har aldrig varit med om det själv, bara hört andra berätta om det. Om det inte finns möjlighet att byta till en grupp med färre deltagare kanske du kan hålla honom sysselsatt mellan övningarna. Istället för att skritta runt på lång tygel så kan du tex flytta honom sidvärtes, trava lite, göra lite halvhalter. Inte för att trötta ut honom utan mer för att hålla honom alert! Det kan ju vara så att han blir uttråkad när det inte händer så mycket, kan ju bli rättså mycket väntande när man tränar i grupp om tex någon annan häst strular.

/Timsetim :)

För mej är det tvärtom. Han är superpigg när man tränar i grupp och på framhoppningen. Sen när man kommer in på banan eller hoppar själv är han jätteseg och vill knappt hoppa eller gå framåt... :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev tysk seger i grand prix-hoppningen under Falsterbo Horse Show. Sandra Auffarth på hästen Quirici vann efter att ha bjudit på...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 207
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
469
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 110
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Djuridik
  • Hur firar ni jul?

Hund, Katt, Andra Djur