elbereth

Trådstartare
Jag trodde aldrig att jag skulle kunna sakna vår katt så mycket!
Jag fick honom när jag fyllde 30 och han var min allra första helt egna katt och vääääldigt efterlängtad.

Den första tiden bodde vi i lägenhet och han fick gå ut i koppel. Han brukade ockås roa sig med att klättra på balkongräcket, en gång tom in till grannen bredvid.

Han fick åka med mig till stallet, han älskade att åka bil när han var liten. När jag skulle hem så ropade jag och så kom han (för det mesta:D).
Sen blev han utekatt när vi flyttade till hus och han blev mer och mer som en liten älskad skugga som ALLTID var med oss.

När vi sov var han en trängekisse som envisades med att ligga på våra ben.
När vi åt kom han ut i köket och satt bredvid på kökssoffan och trängdes mot min arm. Och visst fick han smaka både det ena och det andra. Majs tex, rå kyckling, för att inte tala om melon, det älskade han så mkt att han tom åt upp skalet:eek:

När vi var ute och gick, till lekplatsen eller affären, så följde han med oss och jamade upprört om vi kom för långt bort. Då satt han och väntade tills vi kom tillbax, eller så gick han hem och låg utanför och mötte oss när vi kom.

På kvällen låg han i soffan och väntade på att vår dotter skulle gå och lägga sig, och sen kom han och gosade ner sig hos oss framför TV:n. Om det dröjde för länge blev han väldigt irriterad och tittade surt på dottern.....

Hade han varit ute på äventyr så jamade han alltid en massa när han kom in igen, för att tala om att nu var han minsann hemma igen, och var hade vi egentligen hållt hus?

Dryg som 17, inte rädd för något, allt skulle ske på hans villkor. Främmande katter stirrade han ut och förföljde tills de gav sig, även om han var en liten kisse och nästan alla andra mkt större. Vår andra kisse var dubbelt så stor, men det var inget snack om vem som bestämde där!

Någon knäkisse var han inte så ofta även om det blev oftare den sista tiden. Han ville bara vara med oss, och ta del av vårt liv tillsammans. Jag är säker på att han såg sig som en oumbärlig medlem i hemmet.
Han var lagom tålmodig med vår dotter, skrek ilsket om hon var hårdhänt med rörde henne aldrig.
Han lät oss hjälpa honom att ta bort fästingar, tom på nosen, utan att försöka komma undan.
Kom det främmande folk försvann han på behörigt avstånd tills han på nåder kunde tillåta dem en liten sniff, och kanske en klapp.

En sån enorm personlighet i en så liten kropp, och nu är han död. Påkörd för några veckor sen och jag kan inte fatta det!

Att jag aldrig mer ska få smeka hans lilla huvud och se in i hans stora, uttrycksfulla ögon. Aldrig höra honom jama upprört när vi varit borta för länge. Aldrig mer ha en promenadkisse med oss på promenaden. Aldrig sucka irriterat på hans trängande i sängen. Att jag inte får se honom bli gammal och växa upp till en megadryg äldre herre som fick allt som han ville ha det.

Han var så full av liv och vitalitet, och bara fyra år. En kisse i sina absolut bästa år, och nu bara borta.

Jag kan inte vänja mig.

Sv: Min kork!

Han verkade vara en kisse utöver det vanliga, det är alltid svårt att mista ett djur men ibland finns det dem som har kommit lite närmare ens hjärta och som man kommer sakna oändligt även om det blir bättre med tiden.

För mig var han verkligen speciell, fast jag var inte medveten om innan han försvann att det skulle bli ett sånt enormt hål efter honom. Jag får lite dåligt samvete när jag ser på vår kisse som är kvar och tänker att jag hade nog saknat honom mindre.

Senast ändrad:

*tröstkramar*
det värsta som finns är när ens vän lämnar en :(

Tack för alla kramar!

Han var verkligen min vän, som alltid, alltid fanns där. Nån gång hade vi låst in honom i garaget men det tog aldrig lång tid innan vi började undra var han höll hus, det var så självklart att han bara var med oss.

Tack! det behövs :cry:

Idag ska vi titta på en ny liten kisse som kanske kan få flytta hem till oss. Det känns både roligt och tråkigt

Gud vad jobbigt! Hoppas att jag aldrig får uppleva det, men det kommer jag säkert inom en snart framtid. Min älskade katt är 15 år och jag kan inte tänka mig ett liv utan honom. vet inte vad jag kommer att göra när den dagen e inne.

*tröstkramar*

Jag vet hur det känns. Min älskade Månsa försvann spårlöst för två månader sedan och det går inte en dag utan att hon finns i mina tankar!

Jag har också börjat titta efter kattunge, jag har ju mina älskade gammelgubbar kvar. Men de är 11 och 13 år gamla och jag känner att kattbeståndet behöver förnyas så det inte blir alldeles tomt här.

//millus

N har vi iaf blivit med kattunge igen så tomrummet inte känns så ekande längre. Men saknaden är lika stor, och jag kommer på små nya saker varje dag.
Som att han brukade kura ihop sig och bli som en liten boll, vår bollekisse brukade vi säga.
Och när han var mindre var han helt galen i kartonger och lådor som han kunde krypa in i, ju mindre detso bättre. Vår lådkisse:D

Gick förbi hans grav häromdan, det är helt overkligt att hans lilla kropp ligger där nu. Jag undrar så var hans själ är? Han kan knappast ha fått ett bättre liv i himlen, för han hade en helt perfekt kissetillvaro hos oss, det är jag säker på.

Jag har svårt att tänka mig ett bättre liv överhuvudtaget, leva bland älskade familjemedlemmar, få god mat, ha frihet att gå vart man vill, när man vill, trygghet och närhet, och bus och jakt när man önskar det.
Han brukade komma in med fåglar då och då genom kisseluckan, och var mäkta stolt över sig själv:p

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
601
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 586
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 968
Senast: Catsu
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 423
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama