Min kompis nya hundvalp

Zeeke

Trådstartare
DSCN1772.jpg

Måste bara få visa Ambra, min kompis nya marremano abruzesse.
Är hon inte gullig???? Som en liten isbjörn :love:

Sv: Min kompis nya hundvalp

De är söta de små. Nyfiken fråga: Vad ska hon ha den till? Har hon haft rasen tidigare?

Glädjedödaren Itchie frågar detsamma... Knappast en ras för slappare som jag, men söt som socker :love: !

Ja, de är verkligen söta. Men man ska nog veta en del innan man faller för dessa små ulliga bollar. :)

DSCN1764.jpg

Jadå hon vet nog en del om rasen som har kennel.
Det här är hennes gamlmeltik Terrona Terenzia, 8 år.
Vass och vaktig men underbart temperament.

Det är inte ofta man möter en maremmano när man är ute. Och tur med dem är nog att folk tror att de möter en lurvig, stor golden. Det är ingen ras jag skulle vilja ha som nästa "poppishund". Den är ju jättesöt och ser ut som en stor lurvas och det brukar räcka för att folk ska börja köpa.

Om Du pratar med ägaren ofta, får Du mer än gärna höra om hur många de finns i Sverige idag.

Jadå, jag ska höra med henne hur många det finns i Sverige så jag återkommer.

Har du erfarenhet av rasen???? Du verkar känna till den iallafall för det är inte många som gör utan de tror precis som du säger att det är en rar, lurvig golden men ack vad de bedrar sig.

Nä, har inte så stor erfarenhet av rasen. Men jag jobbar med hundar och det kräver att man har ganska stor raskunskap och då speciellt vid lite speciella raser. De är ju ändå fårväktare och de ska man hålla sig väl med! :D :angel:

Man kan inte träna alla hundar med samma metod. Det gäller att veta vad man har i andra änden av kopplet. Och ärligt talat vet jag inte om jag skulle ta emot en Maremmano om jag fick en på kurs/privatträning. Ja, valp och vardagslydnadskurs och så, men inte vid problemträning. Då hade jag nog velat kunna ännu mer om rasen innan.

Ja jag som dubbel rottisägare vet att man inte kan träna alla hundr med samma metod.
Stor erfarenhet krävs av olika raser.
Ha de, jag återkommer om antal marremmor i Sverige, tjing :banana:

Nu har jag pratat med min kompis, det finns ca 80 st maremmor i Sverige.

Ok, tack!

Då har jag tyvärr bara träffat 3 av dessa. Är på tok för få för att få sig en uppfattning om dem. :smirk: Du känner ingen i Stockholm? :angel:

Kolla på hunddata, så kan du ringa och trakassera folk :D

Ja, det får jag göra!

-Hej! Jag tänkte bara ringa och höra om jag får komma över och klämma och känna och ställa personliga frågor om Din hund! Går det bra imorgon kl 13.00

Haha, eller så kommer du bara helt oanmäld och inspekterar hundarna :D

Liknande trådar

Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 605
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 637
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka