min kille är allergisk?

Sv: min kille är allergisk?

Tur och otur att det tog slut. Det var kanske en trygghet, men man vet aldrig vart man kan hamna med män som inte högaktar och älskar ens husdjur ;)
Hoppas bara att du får styrkan att gå vidare, det brukar bli bättre efter ett tag, men se till att du har någon att prata med och att du tar hand om dig själv lite mer än vad du brukar. Skäm bort dig. Var inte rädd för att sörja och bearbeta, men gräv inte ner dig.
Katterna lämnar dig inte! :banana:

Det är ju alltid någon att prata med även om det ofta känns otillräckligt att bara ha den där timmen en gång i veckan..
Om du vill prata mer så finns jag på MSN, den står i min profil. Är inte online där så ofta men ibland iaf!

hitta inte din msn.... du kan väll adda mej när du är inne min står i profilen>=)

Om katterna vill vara ute är det väl bara bra, men att tvinga dem att vara ute är nästan lika grymt som att tviga dem att vara inne, anser jag. Kanske väljer de att flytta då, men det förutsätter ju att de hittar nya hem. Och det kan ju vara riskabelt.

Min sambo är också allergisk. Han kände av min minsting när jag tog hem henne, då hade vi redan 2 katter. Men med tiden försvann det, han undviker att ha dem i ansiktet och man får se till att hålla rent hemma. Städar man ofta så undviker man att det blir för mycket av det som man kan reagera allergiskt på.

Hoppas att han inte blir så sålig att du behöver göra dig av med missarna. :bow:

Om du läser några inlägg ovanför ser du att de har gjort slut. Så det problemet har hon inte längre.

han är tyvärr redan ute ur huset :cry: så ja antar att jag får klara mej bara med katterna.

de är riktigt jobbigt att en sån här grej kan dra ner en så å tära på en. Önskar verkligen att han kunde komma tillbaka.

Åhhh!! Va jobbigt allt känns. speciellt när man ska gå å lägga sej. får ju sova själv o den enda ja drömmer om när ja väl somnat är min prins. Vill att han ska ta mej tillbaka.:cry: :cry: :cry: :cry:

Försök att komma ihåg att han INTE har behandlat dig väl och inte varit snäll mot dig över huvud taget! Så beter man sig INTE mot någon man tycker om. Vill du verkligen ha någon som inte behandlar dig väl? Jag förstår att du känner dig ensam :( Men det kommer att bli bättre!
*kramar*

Jag har haft ungefär samma problem som du, min pojkvän har en tendens att försöka med utpressning men han vet att det är fel och vi pratar alltid om det. Dock är det inte katten som står på spel utan hästen. Men hans problem är osäkerhet som grundar sig flera år tillbaka, utpressningen är någon form av test för att se om jag stannar kvar osv. Det kommer speciellt ¨på tal om jag ska åka bort. Men jag har börjat lära mej att han egentligen inte menar det, det är ingen ursäkt för att få göra det iofs, och jag får alltid ett förlåt efteråt.

Om det skulle vara så att du hamnar i den sitsen igen så stå på dej, han ska inte få dig att göra något du inte vill. det kan vara lättare sagt än gjort men tänk på det så går det lättare. Försök komma på någon kompromiss, det kan vara svårt jag vet, min pojkvän är tjurskallig, men det är ju det bästa.
Och tänk på dig själv! Tänk på att du själv ska må bra och han ska kämpa för att du ska må bra lika mycket som du kämpar för att han ska må bra!

skickar en massa tröst och styrkekramar!
§Zith

Jag har haft ungefär samma problem som du, min pojkvän har en tendens att försöka med utpressning men han vet att det är fel och vi pratar alltid om det. Dock är det inte katten som står på spel utan hästen. Men hans problem är osäkerhet som grundar sig flera år tillbaka, utpressningen är någon form av test för att se om jag stannar kvar osv. Det kommer speciellt ¨på tal om jag ska åka bort. Men jag har börjat lära mej att han egentligen inte menar det, det är ingen ursäkt för att få göra det iofs, och jag får alltid ett förlåt efteråt.

Om det skulle vara så att du hamnar i den sitsen igen så stå på dej, han ska inte få dig att göra något du inte vill. det kan vara lättare sagt än gjort men tänk på det så går det lättare. Försök komma på någon kompromiss, det kan vara svårt jag vet, min pojkvän är tjurskallig, men det är ju det bästa.
Och tänk på dig själv! Tänk på att du själv ska må bra och han ska kämpa för att du ska må bra lika mycket som du kämpar för att han ska må bra!

skickar en massa tröst och styrkekramar!
§Zith

Kan lova att min kille (ex) åxå är rätt tjurskallig och har alltid rätt. men jag hoppas att han förstår att man kanske kan komprimissa så de kan bli bra för båda. Men just nu känns de rätt långt borta. får väl se om de kommer att gå å prata med honom.

Åhhh!!! Varför måste detta va så himla jobbigt. vill ju inge hellre än att vi ska kunna ha ett bra liv ihop-

Oj förlåt! Dumt av mig att inte läsa hela tråden..

Kanske kan få skänka dig en tanke då. Det där är min största mardröm att en sån sak ska hända. För man kan inte ge upp sina djur. De är ens familj och inte skulle han ge upp sina barn från tidigare förhållande bara för att de inte gick ihop med dig.

Kan han inte leva med dina katter så finns det någon annan därute som kan. Det löser sig ska du se.

Jag vet ju inte alls hur det är om katterna fanns där innan pojkvännen men jag skulle ju aldrig få för mig att dumpa min pojkvän för en katt i nuläget. Dock får jag hålla med om att det är lite dåligt att han inte ens kan försöka. Dock tycker jag ma ska vara två om att vilja ha djur om man bor ihop, fast eftersom de fanns där innan är det klart att du inte vill göra dig av med dom.
Det är knepigt det där du. men ja, gå och köp Claryn till honom på apoteket, de har jag provat och de funkade fint för mig. Gör jobbet åt honom så har han inget att skylla på ;)

Jag vet ju inte alls hur det är om katterna fanns där innan pojkvännen men jag skulle ju aldrig få för mig att dumpa min pojkvän för en katt i nuläget. Dock får jag hålla med om att det är lite dåligt att han inte ens kan försöka. Dock tycker jag ma ska vara två om att vilja ha djur om man bor ihop, fast eftersom de fanns där innan är det klart att du inte vill göra dig av med dom.
Det är knepigt det där du. men ja, gå och köp Claryn till honom på apoteket, de har jag provat och de funkade fint för mig. Gör jobbet åt honom så har han inget att skylla på ;)

Posta inte innan du läst hela tråden. Dom har gjort slut!

/KT

Oj det var ju inte roligt. Dock skrev jag ju inget dumt men kanske inte så passande.
Tråkigt att ni gjort slut=/ Du får ge det ett tag så kommer du igen sen, även om det kanske inte känns så nu.

Men kämpa på! Det finns fortfarande många bra killar kvar!

Ja det har ju gått 1 år och 9 månader så ;)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
788
Senast: Sassy
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 919
Senast: Catsu
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 751
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar