min kille är allergisk?

Sv: min kille är allergisk?

vet fortfarande inte hur jag ska ta mej ur de här. Vill ju inte förlora nån av dom. Å inte skulle jag gilla att ha dom ute hela dagarna heller. Vet lixom inte va ja ska göra för att få allt till å bli bra igen, DEtta tar verkligen knäcken på mej.

Prata med din kille om hur du känner det, det är de bästa. Visa honom gärna tråden så får ha ge sin syn på saken.
Tror inte han att hans arbete har något med saken att göra?

Prata med din kille om hur du känner det, det är de bästa. Visa honom gärna tråden så får ha ge sin syn på saken.
Tror inte han att hans arbete har något med saken att göra?

ne de erkänner han inte. men han måste ju fatta att jobbet ger exemen. Men nej han tar å klagar på allergin så int jag skullr kunna ha rätt.Pallar inge mer nu.

Allergi är lätt kontrollerat med ett pricktest hos doktorn.

Jag tror ärligt talat att du mår sämre över att vara ihop med den här människan. Han låter egoistisk och barnslig och du måste våga ställa krav du med. Vad kommer bli nästa sak han tvingar dig att ge upp?
Hoppas han tar sitt förnuft till fånga.

Jag tror ärligt talat att du mår sämre över att vara ihop med den här människan. Han låter egoistisk och barnslig och du måste våga ställa krav du med. Vad kommer bli nästa sak han tvingar dig att ge upp?
Hoppas han tar sitt förnuft till fånga.

Jag måste tyvärr hålla med här. Det låter som att han inte tycker om katterna och använder sin "allergi" för att
a) bli av med dem och
b) få dig att dansa efter hans pipa.
Det verkar ju inte finnas någon som helst vilja från hans sida att göra något åt problemet. Och så utövar han utpressning mot dig genom att hota med att inte förlova sig med dig :mad: Dessutom göra han det mot dig när du redan mår dåligt! En sån VILL du väl inte förlova dig med?
Ta hand om dig och dina katter! *styrkekram*

Vet inte va ja ska svara här. Älskar ju den här grabben sååå himla mycket, Men nu när ja läst era inlägg så börjar man ju förstå hur han tänker eller inte tänker.:(Men de blir väl kanske så att ja inte vill förlov< mej ppga hans sätt taa se på de hela.

Senast ändrad:

Om inte killen tar hänsyn till dina katter känns det inte som han tar så mkt hänsyn till dig, nej..
Visst, man kan inte rå för om man är allergisk, men att inte ens försöka göra ngt åt det? Om han reagerar på dammet på jobbet kan han pga irriterade slemhinnor mycket väl börja reagera mer på katterna också. Inte så smart att utsätta sig för en sådan arbetsmiljö?
Har ni kunnat bo tillsammans med katterna i ett års tid kan han inte vara så himla allergisk. Min bror som inte reagerade så fruktansvärt mkt på pricktestet när han var liten känner av katter om han är kattvakt nån vecka.
Man kan försöka få bort allergier genom att "vaccinera" bort det, sk "sensibilisering", iofs verkar din kille inte vara så intresserad av att lösa problemet på annat sätt än att du gör dig av med katterna, men annars kanske det kunde vara ngt? Vet inte om det funkar på just kattallergi, dock...

Men de blir väl kanske så att ja inte vill förlova mej ppga hans sätt att se på de hela.

Det förstår jag. En sådan kille hade inte jag heller velat förlova mig med. Man kan ju undra vad han tänker kräva av dig härnäst.
Jag förstår att det känns svårt. Hoppas att du kommer fram till ett beslut som känns bra för dig. Men en sak är säker: Det är INTE själviskt av dig att be honom göra något för att kunna bo tillsammans med dig och dina katter. Däremot är det OTROLIGT själviskt av honom att vägra göra något över huvud taget.

Det förstår jag. En sådan kille hade inte jag heller velat förlova mig med. Man kan ju undra vad han tänker kräva av dig härnäst.
Jag förstår att det känns svårt. Hoppas att du kommer fram till ett beslut som känns bra för dig. Men en sak är säker: Det är INTE själviskt av dig att be honom göra något för att kunna bo tillsammans med dig och dina katter. Däremot är det OTROLIGT själviskt av honom att vägra göra något över huvud taget.

:bow: :bow:

verrdogan: Hoppas verkligen att det ordnar sig på något sätt!

Jag vet inte hur gamla ni är men att ha bott i hop i ett år är inte så länge och att vara särbo i ett par år funkar bra, om bägge är villiga till detta!! Vet många bra expempel på det hos vänner. Då vet man också om kärleken är tillräckligt stark. Att du gör dig av med katterna för han säger det - utan tester och försök -är inte bra. Han är säkert en go kille och som du säger är du väldigt förjust i honom - så känns ju kärleken MEN att be sin älskade att ge upp något som betyder otroligt mycket för honom/henne - är INTE kärlek. Man gör allt man kan för att det skall funka och för att partnern skall vara lycklig. Att börja ett förhållande med själviskhet (från hans sida) och att gå med på något som gör en ledsen (din sida) är ingen bra start på ett liv tillsammans.
Fråga dig, skulle han ge upp något som betyder väldigt mycket för honom - hans jobb? - hans hobby? etc...
Kvinnor i allmänhet har en tendens att sätta killen och killens önskemål före sina egna (vi flyttar tex ofta om gubben får jobb på annan ort -hur många killar gör det för sina tjejer)- vi måste få lite mer - DJÄVLAR ANAMMA :devil:
Ta dig en rejäl funderare hur du vill ha det - ta en "killfri" helg om du kan (typ res bort) och tänk över hur du vill göra... Prata gärna med någon god vän också som kan råda dig...
Men precis som när man var tonåring - det känns som att man skall dö om man förlorar killen - det gör du INTE - finns många goa killar där ute !!

Nu är de slut mellan mej å killen. å jag är totalt knäckt. orkar inte sova å äta å mår illa hela tiden. tänker på honom hela tiden.:cry:

*skickar tröstkramar*
Låt dig själv vara ledsen! Det kommer kännas bättre så småningom. (Klen tröst, jag vet.)
Försök att dricka åtminstone. Finns det inget du kan få i dig? Nyponsoppa? Yoghurt?
Och krama dina katter, de tröstar så bra!

Massa tröstekramar :cry:
Krama kisssarna och (efter att du ätit nyttig mat förstås) ...frossa i choklad... är likvärdigt med s** enligt forskare...och min stora tröst när jag är deppig!
Håller med tidigare; gråt en massa och minns alla goda stunder men också varför det tog slut.. var det han som gjorde slut?
Försök sen göra andra saker med dina vänner, ljuset är runt hörnet, håll ut!!
Kram Lillemim

:(
Usch, din stackare. Vad var det som hände?
Försök äta och dricka lite åtminstone, när kroppen får näring mår även psyket lite bättre.
*Tröstkramar*

blev bara tvär slut från hans sida. å jag vill ju inge hellre än att vi kan få de att funka även om vi inte behöver bo tillsammans. Är så jobbigt för jag kan inte sluta tänka på honom. allt jag gör får mej att tänka på nått vi gjort tillsammans. å hemma i huset år de sååå tomt. va ska ja med ett så stort hus till nu..
va på rehabmöteidag åcå å de gjorde verkligen inte saken nå bättre. menmen man kan aldrig få va lycklig nångång..

Om han inte kan prata med dig om varför han gör slut och försöker lösa era problem då är han verkligen inget att ha.
Hoppas det ordnar upp sig för dig med allt!
Katterna och Buke finns alltid här.

Tack föratt ni finns här. tråden har väl kanske bytt inriktning lite. Hoaas inte de gör nått. för ja behöver verkligen nån att skriva av mej med. åste få hjälp med att må bra. trodde jag hade haft nog med otur nu faktiskt. men så va de ju inte.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
788
Senast: Sassy
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 919
Senast: Catsu
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 752
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar