Min katt spyr!

verrdogan

Trådstartare
Min ena lilla kisse har spytt säkert 10ggr idag. Bara nån gul sörja. hon är pigg i övrigt.
Va tror ni de kan va? Är de nå farligt? Va ska ja göra.?

Mammas lilla tös mår dåligt å de är massa jobbigt!

Sv: Min katt spyr!

Hm, kan de ha vart 6mån sen ungefär.
Har ingen större koll på hur ofta man ska maska av inne katter. så ja får kanske pröva det.

Du lär nog ringa en veterinär.... de blir ganska snabbt uttorkade. Det är omöjligt att över nätet säga vad det kan vara för fel, vi ser inte katten härifrån o kan inte ta några prover på henne.

Innekatter behöver man inte maska av. Det är när de är ute och äter möss o annat som de får mask. Så om hon är BARA innekatt så ska inte mask vara nåt problem. Har hon varit ute någonting? Hade hon mask när du maskade henne för ett halvår sedan? Hur länge har du haft henne?

Om en katt spyr 10 gånger på en dag, så är det inte bra. Hon kan ha fått nåt i halsen som retar, magsjuka eller vad som helst. Du bör få henne undersökt. Om inte jouren ikväll så direkt i morgon bitti. Men då måste du hålla koll på henne under natten.

Du lär nog ringa en veterinär.... de blir ganska snabbt uttorkade. Det är omöjligt att över nätet säga vad det kan vara för fel, vi ser inte katten härifrån o kan inte ta några prover på henne.

Innekatter behöver man inte maska av. Det är när de är ute och äter möss o annat som de får mask. Så om hon är BARA innekatt så ska inte mask vara nåt problem. Har hon varit ute någonting? Hade hon mask när du maskade henne för ett halvår sedan? Hur länge har du haft henne?

Om en katt spyr 10 gånger på en dag, så är det inte bra. Hon kan ha fått nåt i halsen som retar, magsjuka eller vad som helst. Du bör få henne undersökt. Om inte jouren ikväll så direkt i morgon bitti. Men då måste du hålla koll på henne under natten.

Hon har bara vart ute i hagen på verandan.
Ingen mask när ja maskade henne.
Har fått i henne vatten nu iaf. Ska ja hålla henne borta från mina andra katter till vet har kollat henne?

Jag tycker du ska ringa Agrias jourveterinär om du inte har någon jour hemmavid. Då får du bättre svar än av mig. Det kan vara smittsamt, eller inte, det har man ju ingen aning om.

Har du någon klinik i närheten med jour?
Agrias telefonveterinär hittar du numret till på www.agria.se

Jag tycker du ska ringa Agrias jourveterinär om du inte har någon jour hemmavid. Då får du bättre svar än av mig. Det kan vara smittsamt, eller inte, det har man ju ingen aning om.

Har du någon klinik i närheten med jour?
Agrias telefonveterinär hittar du numret till på www.agria.se

Tack så mycket-. Ska ringa direkt.

Hur går det?

Jag tycker det låter som om nåt sitter i halsen och retar..

Vore det inte bättre att ta den till veterinär?
De har speciella redskap.

Om du övervakar katten under natten så kan du ju ta kontakt med veterinär på morgonen.

jepp ska hålla koll på henne i natt så får vi se om hon spytt nåmer i möra bitti

Hårbollar kanske. Då spyr de ju upp dom. Annars rådfråga en vetertinär.

Hårbollar kanske. Då spyr de ju upp dom. Annars rådfråga en vetertinär.

Men om den spytt över tio gånger borde ju hårbollen kommit upp, annars har den ju fastnat o då behöver katten hjälp med det.

Ts, hur har det gått?

oj trodde ja svarade förut. de går bra med henne. hon är som vanligt nu å har inte spytt nå mer.

om de fortsatte så skulle ja komma bort med henne. å att ja skulle försöka få i henne vätska.
Kunde va hårboll som låg å irriterade

Dricker gör hon, sen är ja lite ond å droppar i henne lite extra vatten.

Hon har aldrig varit en storätare, men hon äter iaf. =)

Låter bra det. Mammas katt började hosta för några månader sedan o kräktes, så vi åkte till veterinär, men då hade han slutat. Vetten trodde att han tuggat på en blomma så ett strå (ampellilja) fastnat i halsen o retat. Men att han nu lyckats få ner det, o därför slutat hosta o kräkas. Han var lite röd i halsen men annars ok. Det är rätt vanligt att det fastnar saker i halsen på de små liven.

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 743
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Muddypaws 24/25
  • Hemlösa hundar ökar

Hästrelaterat

Omröstningar