Min katt har sprungit bort!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare TaylorSwift
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 216
T

TaylorSwift

Jag är så orolig! Min lilla tissa, en 2årig stereliserad liten flicka försvann i tisdags och har varit spårlöst försvunen sedan dess! Hon brukar vara ute MAX ett dygn och om det regnar eller blåser vill hon helst inte vara ute alls. hon är en känslig dag som inte tycker om dåligt väder och till saker hör att vi haft några nätter med frost och kissen i vanliga fall skulle dykt upp för länge sedan!

Hon är verkligen ingen äventyrslystern katt utan håller sig gärna här hemma. Hon är också väldigt reserverad mot nya människor så jag tror inte att hon kan ha gått till någon annan.

Har kollat alla våra uthus, gått runt i kvarteren, kollat i diken (bara tanken för mig att skälva) och ropat på henne. Hela familjen. Inte ett ljud.

Ska ringa polisen imorgon, ska börja leta på kattannonser ifall hon blivit kattnappad...

Om någon har en känsla över var honkan vara, var vi ska leta eller vem vi ska ringa så skriv!! Vet att det finns några på buke som får "bilder" av var hon kan vara, jag tar er seriöst! jag är berädd att prova allt! :cry:

Sv: Min katt har sprungit bort!

Kan tillägga att hon är öron och chipmärkt samt har halsband med brick med telefonnummer... om någon hittar henne är det inte svårt att hitta oss.

Har du kollat uppe i träden om ni har en skog i närheten?
Håller tummarna för att hon kommer tillbaka oskadd!

Vi har kikat upp mot träden när vi varit ute och letat, ropat uppi dem men varken sett eller hört ett knyst :(

Tack! det värmer

Sätt upp lappar.
Så gjorde jag när min flicka försvann.
Hon var borta i tre dgr och det visade sig att några ungar burit iväg med henne
och att hon inte hittat hem igen. Fick ett telsamtal från en tjej som hittat henne, sett lappen och tagit in henne. På så sätt fick jag tillbaka henne.

Tack för ditt svar!
Har satt upp en lapp på posten nu, skrev ut två till men vet inte riktigt var jag ska sätta upp dem då vi bor i en mkt liten by...

En annan katt försvann i området för ett par veckor sedan, det kankse låter långsökt men jag börjar bi orolig att de har ett samband. inte så långt härifrån har barn hittat sina kaniner halshuggna i sina burar. Det finns förmkt sjukt folk för att man ska kunna utesluta något! :cry:

Hon är hemma! :D

Fast hon mår inte så bra :( haltar och är jätterädd om sina bakben, det ena har flera sår... Antagligen har hon råkat ut för en olycka och gått och gömt sig och inte unnat ta sig hem förens nu, 5dagar senare.
Om hon inte är bättre imorgon tar vi henne till klinik direkt på måndag morgon. Tror hon har fått en smäll för hon verkar lixom sne i hela bakkärran :cry:

Nu ska jag lfta upp henne i min säng så att vi kan sova ihop inatt.

Hon är hemma! :D

Fast hon mår inte så bra :( haltar och är jätterädd om sina bakben, det ena har flera sår... Antagligen har hon råkat ut för en olycka och gått och gömt sig och inte unnat ta sig hem förens nu, 5dagar senare.
Om hon inte är bättre imorgon tar vi henne till klinik direkt på måndag morgon. Tror hon har fått en smäll för hon verkar lixom sne i hela bakkärran :cry:

Nu ska jag lfta upp henne i min säng så att vi kan sova ihop inatt.

Vad skönt, grattis! Mitt lilla hjärta hittade jag efter 10 månader på rymmen.. :p

Låter som att din katt kan ha blivit påkörd, ta henne till vet så dom får röntga, katter kan vara väldigt trasiga utan att knappt visa det..

Lycka till!

Aj,aj..låter inte bra med bakkärran.
Ta henne till klinik omg i morgon bitti.
Bered dej på att hon behöver röntgas och troligen opereras.
Vilken tur hon kom hem,det är hemskt att gå hemma och undra (saknar en av mina sen snart 3 veckor).
Hoppas de kan göra ngt åt henne.Håller tummarna!
Mvh,Hobnob.

Gud va skönt för dig att hon kom hem! Jag vet hur orolig man blir. Tråkigt med benet men det går säkert att fixa, hon lever ju och även om hon kommer ha lite ont framöver så kan du ju nu hjälpa henne, bättre än att hon är där ute ensam o skadad. Lycka till du kan väl tala om hur det går för henne?:laugh:

Hej igen och tack för era svar! :)
I måndags morgon var kisse bättre, sprang nedför trappan och gick nästan helt bra men vi åkte in ändå för att vara helt säkra.

På kliniken sa hon inte ett knyst, vi hade inte ens fått röra benet men veterinären drog och klämde i benet utan ett pip hördes och hon gick också utan att halta alls, konstigt tyckte vi. Som tur var kände vet några sår på bakbenen som hon ville kolla närmare på (vår katt är av den långhåriga typen och man ser inte såren utan att raka henne). när de sövde henne för att kunna raka märkte de antagligen att något var fel även fast lill kissen inte sa något när de visiterade henne så de tog en närmare titt och upptäckte krosskador inuti det ena benet vilket lett till en större inre blödning och så hade skinnet släppt :cry: ett av såren på andra bakbenet behövdes skäras upp och sys. Hon ligger kvar på kliniken nu men kommer hem imorgon! Hon skulle ha kommit hem idag men såret varade tydligen väldigt mycket fortfarande.

Men enligt henne ska det inte bli några kroniska besvär och förhoppningsvis går läkningen snabbt och smärtfritt!

Jag är så himla glad att hon tog sig hem!

Oj då, stackars kisse! Katter är fenomenala på att dölja smärta, det är därför det är så bra att verkligen vara på den säkra sidan och inte tveka att söka hjälp för dem så som ni gjorde. Hoppas hon frisknar på sig snart!

Naaw,men lilla kisen då!
Vilken tur hon kom hem och att ni åkte in iaf.
Lita nu på att hon är i goda händer och att de gör sitt allra bästa på kliniken!
Vi håller tummar och tår för att de kan "laga" henne så hon får ett gott kattliv!
Skickar en klapp till kisen och en tröstkram till matte!
Mvh,Hobnob

Oj då, stackars kisse! Katter är fenomenala på att dölja smärta, det är därför det är så bra att verkligen vara på den säkra sidan och inte tveka att söka hjälp för dem så som ni gjorde. Hoppas hon frisknar på sig snart!

Hmm, läste igenom mitt inlägg och såg att det såg ut som att jag skrev att ni tvekade över att söka hjälp, ska ju vara tvärtom - ni tvekade inte.

Hej allihopa och tack för ert stöd!
Igår kväll fick vi hämta hem kissen igen! :love: Hon har ett långt dränage genom hela ena benet som är fastsytt och som ska ta bort på fredag, det rinner hela tiden varblandat blod ur det men det är väl det som är meningen. Det andra benet är ihopsytt och stygnen där ska bort om två veckor. Båda bakbenen är rakade, hon äter penicillin och smärtstillande vilket inte är så populärt så jag ska försöka få ner det ihop med godis nästa gång.

annars verkar hon tycka det är skönt att bara vara hemma efter de senaste veckornas äventyr, sover för det mesta men går upp för att kissa och äta lite ibland ^^

Tack till alla som bryr er om mig! /Sigrid

Åhh vilken stilig flicka !

Vad skönt att hon kom hem och att vetten kunde laga henne !

Vilken fin perser!
För det är det väl? Blev osäker då den var ganska långnosad, eller snarare inte hade en helt upptryckt nos, önskar man såg fler av de exemplaren.

Liknande trådar

Övr. Katt I går hände det en skum sak här hemma... Vi flyttade till en ny kommun och fick i och med flytten en katt på köpet. Då vi hade två...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: Winni
·
Övr. Katt Jag tog en vuxen katt (7år) från ett katthem i december. Hon har alltid varit utekatt, förutom de runt 3 månaderna hon bodde på...
Svar
15
· Visningar
4 600
Senast: kopparberg
·
Övr. Katt Har era katter någon gång gjort bort sig rejält? Vill höra alla roliga historier. En katt i stllet råkar alltid ut för allt! När hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 063
Senast: Dravena
·
U
Övr. Hund Jepp, det kunde nog inte gått mkt sämmre än det gick annat än om hunden sprungit ner sig på en is eller liknande. :cry: Jag har ju...
Svar
8
· Visningar
2 061
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka