Katt kom hem efter 4 månader

Wassego

Trådstartare
I går hände det en skum sak här hemma...

Vi flyttade till en ny kommun och fick i och med flytten en katt på köpet. Då vi hade två egna katter med oss vid flytten och "hängamedpåköpetkatten" inte var hemma när vi kom så kunde vi inte låta dem lära känna varandra som vi tänkt. Våra katter är rätt tuffa och när den nya katten kom utanför huset så jagade våra katter bort den. Sen har den inte kommit hem på hela tiden vi bott här. Vi har varit ute och letat, lockat, matat den försökt på alla sätt och vis.

Så igår, samma dag som vi lämnade bort en annan katt som vi haft på prov. Vi lämnade bort henne igår för att hon kissar överallt inne, soffor, sängar, väskor kläder, allt! Anntagligen så trivdes hon inte hos oss. Precis innan jag skulle åka med henne så jamar det utanför dörren och min yngste son öppnar.

-Mamma, det sitter en svart katt här.

-Hej katten sa jag och in kom den.

Den har inte gått ut sen dess. Och inte heller lämnat min sida. Den har legat på mig i natt och var gång jag rört mig så har den börjat att spinna. :) Den är lite smal, men inte så farligt men den har en jättepäls. Tjock och åter tjock. Det klart det har ju börjat att bli kallt och har den varit ute så är det inte så konstigt. Jag trodde först inte att det kunde vara den katten för den såg lite väl "frisk" ut, alltså den borde ju vara smal och så. Men den är ganska så smal under all pälsen. Men annars verkar den må bra, ska maska av den såklart. Tyvärr hade den bajsat på ett täcke, men det kan man ju ha överseende med om det bara händer nu i början.

Men, så kom jag på en sak. Tänk om det är fel katt! Jag har ju aldrig träffat katten så det kan ju lika bra vara en annan katt. Jag struntar ju i det, den är snäll och kelen så för min del får den gärna stanna. Men det kan ju vara någon annans katt, någon som saknar den. Har försökt att ringa de gamla ägarna men de svarar inte i telefonen. Men jag tänkte kolla på affärerna om det sitter lappar att någon saknar en katt. Annars så får han väl vara kvar.
Han har ingen öronmärkning men han kan ju ha ett chip, kollar man det hos vet.? Någon som vet?

Sv: Katt kom hem efter 4 månader

Har den halsband?
Om inte sätt på ett halsband med ditt telefonnr och gärna ett meddelande "är det här din katt ring XX-XXXXXX"

Så gjorde den som "hittade" vår försvunna katt (han var inte försvunnen hade bara bestämt sig för att flytta)
Idag delar vi ägandet på honom, sommartid bor han hos henne och vintertid hos oss. Han bestämmer själv var han vill vara.

Sv: Katt kom hem efter 4 månader

Jag kollade i alla fall hos vet om en katt som kom till oss var chipad.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
489
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 340
Senast: ameo
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 314
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Inkar