min katt har fött 2 ungar men

T

Trixie

nu ser jag att hennes vulva putar ut ca 2cm är tjock och brevid finns en svart väske plåsa. är detta normalt. har fått olika info vissa säger ja de kan bli så ingen fara andra säger att dom aldrig upplevt detta med sina katter.
orolig för min katt hon e först föderska

Sv: min katt har fött 2 ungar men

Har du sett att allt har kommit ut med kattungarna? Moderkakor samt fostersäckar? Har de inte det så är det det som sitter kvar. Gäller att se till att det kommer ut så hon inte får inflammation. Annars kan det vara så att det finns fler där inne. Känner du ngt mer om du klämmer lite försiktigt på magen?

Om det inte kommer ut behöver du till vet så de kan kolla så inte katten dör...

Oftast så kommer det två kattungar i stöten och sedan uppehåll och att det kommer fler sen.
Ring vet och rådfråga!

Är det något som hänger ut från vaginan? Om det är så låter det som att det är en unge till på väg ut, alternativ en moderkaka.

Oavsett så låter det inte normalt (en honkatts vulva ser ut helt som vanligt efter en förlossning, lite skitig bara) och hon bör tas till veterinär.

Jag vet en som väntade i fem dagar efter att katten börjat få värkar till att hon tog henne till veteriären. Behöver jag säga att den livmodern inte var fräsch.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 201
Senast: WildHorse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 271
Senast: Djurvän
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Någonting har hänt. Eller egentligen håller på att hända kanske. Som ung var jag väldigt rastlös och ville ständigt bort från mig...
Svar
0
· Visningar
784
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår