Sasse
Trådstartare
Känner mig rätt sänkt just nu. Åkte in till veterinären för jag trodde min katt hade tandsten, ut kommer han med FORL, en tand är utdragen och en annan tand som inte har någon emalj kvar ska opereras bort om ett par veckor.
Nu ska han enbart äta blötmat, åtminstone tills tanden är bortopererad. Jag har haft funderingar på att börja med BARF, eller färdigt färskfoder. Jag vet att det inte finns någon behandling för FORL, men skulle BARF/färskfoder kunna förbättra tandhälsan?
Vet inte vad jag ska göra nu.. Han är bara 4,5 år, vill inte behöva fundera på att ta bort min katt redan. Eftersom FORL är så smärtsamt...
Är det någon här som haft eller har katter med FORL, hur har det gått för er?
Nu ska han enbart äta blötmat, åtminstone tills tanden är bortopererad. Jag har haft funderingar på att börja med BARF, eller färdigt färskfoder. Jag vet att det inte finns någon behandling för FORL, men skulle BARF/färskfoder kunna förbättra tandhälsan?
Vet inte vad jag ska göra nu.. Han är bara 4,5 år, vill inte behöva fundera på att ta bort min katt redan. Eftersom FORL är så smärtsamt...
Är det någon här som haft eller har katter med FORL, hur har det gått för er?