Min katt har blivit knäpp!

Kastrullhaxan

Trådstartare
Min katt har varit utekatt hela sitt liv, och det har varit världens liv om man inte tillgodosett hans behov av att gå ut NUUUUUU!!!!

Hela november var jag hos min dåvarande särbo och hade katten med mig, där fick han bara gå ut i sele, vilket var ok (men bara ok, inte ultimat i kattens tycke) till min sambo råkar tappa ytterdörren på mig, som då tappar katten, som blir livrädd och far upp för trappan med kopplet efter sig.
Sen dess lägger han sig bara platt på golvet om man tar på honom sele.

Nu har jag och katt blivit sambo och därmed flyttat. För denna stackars katt blev det nog lite mkt då jag först packade ihop min lägenhet, flyttade nästan 30 mil, och sedan packade ihop pojkvännens lägenhet och flyttade igen (dock inte så långt)
När min pojkvän tog ner gardinerna hemma hos sig blev min katt jätteorolig och gämde sig mest så vi beslöt att han skulle få bo hos pojkvännens mamma några dygn istället för att vara med oss i röran.

Nu har vi bott i vår nya lägenhet ganska länge, ja en månad iaf och katten verkar trivas.
Men han vägrar gå ut! Han kan på sin höjd sätta sig på altanen och kommer in så fort det händer något.
Om vi är med ute kan han våga gå runt huset, men inte mer.
Jag vet att grannen har en katt som är lite dum med min, kanske inverkar det?

Min katt (kastrerad hane) har nu börjat patrullera inomhus på sena kvällar (om vi är vakna annars sover han hos oss). Han går genom vardagsrummet, kollar fönstret, sen går han till köket och kollar för att gå tillbaka till vardagsrummet.
Och han klampar över parketten!!! Igår skrattade vi åt honom när han klampade fram och tillbaka i säkert en halvtimma.

Vad tror ni, finns det något jag kan göra? Han trampar runt som en orolig ande och jag lär nog få en stig genom hallen om han ska fortsätta.

Jag och sambon försöker sysselsätta honom med lek och bus på dagarna. Men han är lite speciell även där. Det är egentligen bara gamla ihopknölade kvitton som gäller...

Sv: Min katt har blivit knäpp!

de flesta katter är rädda för att gå ut i nya mijöer, bara att fortsätta att släppa ut han. med tiden kommer han att gå och utforka området.
jag har haft min katt ute i snart 9 månader han sitter fortfarande oftast på min altan. om jag går med han går han fot vid min sida och då vågar han gå vart som helst. det tog många nattliga promonader inann hans ens vågade gå ut själv när det var mörkt.

Sv: Min katt har blivit knäpp!

Ja det är den slutsatsen jag dragit också. Det är ganska mkt barn här och det är han inte alls van vid.

Ni skulle ha sett honom när sambons brors ettåring kom hit, Pyret såg ut såhär:eek: och då hade jäntan inte ens tittat åt honom!

Men för min del får han gärna sitta på altanen och fundera, ingen av grannarna kommer ju kunna klaga iaf:laugh:

Jag ä rmer bekymrad över att han "patrullerar" inomhus. Och jag skojar inte, han stampar verkligen förbi oss på parketten!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
825
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 796
Senast: fixi
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 416
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 020
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar