S
sweetcarolina
undrar om någon vet? Jag tror att min katt är gravid. Allt tyder på det. Hon blir rundare om magen varje dag och hennes juver har blivit mer framträdande och hon äter betydligt mer än min andra katt som är lika gammal( båda är födda i maj förra året). Till saken hör att det här är mina första katter och jag aär rätt dålig på katter. Började misstänka att allt inte stod rätt till för ett antal veckor sedan och uppskattar det till att det är ungefär 4 veckor kvar tills hon ska föda men, jag vet inte vad jag borde göra innan ungefär nu, jag vet inte hur katter i allmänhet beter sig - gömmer som sig eller blir de kvar i den trygga miljön när som ska föda? Ska jag hålla henne inomhus sista tiden, kan jag gm en vet få veta hur långt hon har kvar? Borde jag vegterinärundersöka henne för att det är hennes första kull? ska jag veterinärundersöka henne av ngt annat skäl? Hion verkar frisk och nöjd men börjar som sagt bli lite tung och kommer gärna och myser lite då och då. honverkar söka efter ngt ställe att slå sig ner och jag hjar tagit fram en korg som jag hade i början när hon jag ffick henne men hon verkar inte nöjd med den utan hoppar ur. Vad kan jag göra för att hjälpa henne hitta ett bra ställe att föda på som jag också kan ha koll på? Hur komplicerat kan det bli? Vad borde jag förvänta mig vid en födsel? Många frågor - kanske ngn har ngt svar?