Min katt är borta....

M

mjauen

Det är så att vi har två katter, vi släppte ut den ena igårkväll och tänkte att han skulle komma hem på morgonen men det har han desvärre inte gjort, han har nu varit ute i ett helt dygn och brukar annars nästintill jämt vara hemma när det är lite kallare väder som nu. Vi har gått på de närmsta vägarna och ropat men han har inte kommit.....
Har era katter som annars brukar vara hemma varje natt gjort så någon gång på hösten/vintern när det är kallt ute?
Kan tillägga att han är kastrerad och är 2,5år.

Tacksam för svar!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Min katt är borta....

Vi har en honkatt som gjorde så innan hon kastrerades. Nån råkade släppa ut henne på kvällen och sen var hon borta över ett dygn (sommaren). Kom dock tillbaka sen. En annan tjej vi haft har gjort det också för länge sen. Men de var ju okastrerade honor, som sagt.

Hoppas eran kommer tillrätta! Man blir så hemskt orolig när de försvinner:(

Vi har en honkatt som gjorde så innan hon kastrerades. Nån råkade släppa ut henne på kvällen och sen var hon borta över ett dygn (sommaren). Kom dock tillbaka sen. En annan tjej vi haft har gjort det också för länge sen. Men de var ju okastrerade honor, som sagt.

Hoppas eran kommer tillrätta! Man blir så hemskt orolig när de försvinner:(
Jo, man blir verkligen orolig men nu har han kommit hem igen:d

Åh vad jag hatar när kissarna gör så! Fattar de inte att vi undrar?! Håller tummarna för att han kommer hem.
Min katt gör dessvärre samma sak. Det har hänt flertalet gånger att jag släpper ut honom på morgonen och sen ser jag inte röken av honom förrän dagen där på, ibland längre tid. Detta händer dock bara på sommaren. Han sover nästan alltid ute på somrarna också. Han har en fårskinnsfäll på balkongen där jag brukar hitta honom om morgnarna. Jag bor bredvid en stor skog så jag antar att han har mycket att göra när han väl går ute (det tar tid att patrullera hela reviret). Även fast han "försvinner" ofta under somrarna så får jag ont i magen varenda gång.
Eftersom din katt är så pass ung så är han säkert ute och friar någonstans. Och att han inte kommer när du ropar behöver inte betyda någonting.
Som sagt, håller tummarna för att han kommer hem snart!

Såg nu att du hade meddelat att han var hemma! Vad bra :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 696
Övr. Katt Hej! Någon som sitter på tips hur man kan få katten att sluta hoppa upp på vissa hyllor ? Det är såhär att min mamma på 65 år har 3...
Svar
15
· Visningar
1 955
Senast: Nahar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 322
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 497
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38