Min katt är borta!

S

__Stilett__

nu börjar jag bli orolig.
sambon släppte ut våra 3 katter igår morse.
2 honor (äldre) och ena honans unge, hane 5 månader.

han har vart ute hela sommaren men brukar hålla sig på gården.
jag har ej sett honom sen dess. Han kom aldrig hem igår och fortfarande inte visat sig. Vi bor inne i skogen så det är ju stört omöjligt att leta. snårväxtskog överallt och grusvägar med bilar.
ska iväg o kolla på vägarna igen men vi såg han ej där igår.

jag har för mig hans mamma försvann också när hon va kring 6 månader på upptäcksfärd.

är det normalt?

Sv: Min katt är borta!

nu klockan 12 kom han hem! då har vi vart ute o letat efter honom hela morgonen! *phu*

nu kommer kisse få va inlåst några dagar :devil:

Skönt att han dök upp igen!
Det är dock inte ovanligt att de drar iväg på strövtåg och för att undvika att han försvinner i framtiden skulle jag kastrera honom. Jag tror det var det som hände med din hona.
De blir könsmogna runt 6 månader, ibland lite tidigare t o m så jag skulle boka tid hos vet. på en gång. :)
Finns dock de vet. som vägrar att kastrera innan katten är 6 månader men det finns det inget belägg för, så sök efter en annan isåfall.

ja vi ska kastrera honom och id märka honom.
vi har gjort det med honkatterna.
tänkte vänta med o släppa ut han tills han är kastrerad.

han skakade jättemkt när han kom hem och frös stackarn.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
661
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 913
Senast: Badger
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: Marvin
·
Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 928
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar