Min julklapp!

nevin

Trådstartare
Måste bara visa det som ska komma att bli mitt nya fina kar! Meningen är att cikliderna ska flytta in där, och ancistrusen förstås! Det är lite som måste göras, men det är ju inte bråttom att sätta upp det, det får ta tid. Karet mäter 75*75*70 cm, och killen sa att det är ca 300 liter, men om jag inte räknat galet så är det väl närmare 400 liter? Jaja, det kommer bli jättefint.

Alla tillbehör utom ljusramp följer med, och fisk då... men han tar 1000 spänn för det, och det är väl rätt okej tycker jag!

Tänkte försöka mig på att inreda det som den biotop de lever i naturligt, så jag har lite att läsa på nu!

0140174672.jpg

Senast ändrad:
Sv: Min julklapp!

Ja, jag är så himla glad för det, jag har tjatat läääänge om det, och så får jag det idag:love: :love:

Har ingen aning om glastjockleken tyvärr..... Men jag vet att det är nyckelhålsciklider som ska i det!

Mät tjockleken när du får det. För att vara "sjödugligt" måste ett 70 cm högt akvarium ha 12 mms glas. Kan vara bra om det skulle hända något så att inte försäkringsbolagen kan slå ner på det.

Hmmm, ska mäta direkt det kommer då...... Det vore ju trist att hamna i trubbel med dem om det händer nåt.....

Pratade med en försäkringskille igår om tilläggsförsäkring, får se hur vi ska göra med det!

Hm. De flesta hemförsäkringar brukar täcka akvarieskador utan tilläggsförsäkring, men kolla det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka