Min hunds gamla lekkamrater omplaceras

Cezzan

Trådstartare
Jag brukar då och då titta in på Hundarutanhem.se.
Innan jag skaffade min tjej (som jag köpte som valp från Sverige) var jag nämligen inne på att skaffa en omplacering och blev med beröm godkänd av föreningen.
Trots att jag valde att inte ta en omplacering brukar jag som sagt titta in där då och då. Om inte annat för att få hjärtat att blöda av alla fina hundar som farit illa.

För några månader sedan så fick jag en chock när jag såg att en hund jag "kände" låg ut på sidan för omplacering.
Min hund brukade ofta leka med honom som valp, och det var en jättefin Amstaffhane, som var otroligt trevlig och välhanterad.
Nu när jag tittade in på sidan imorse, så hittar jag ännu en av våra gamla lekkompisar ute för omplacering, som även brukade umgås mycket med ovan nämnda hane, denna gång en tik av samma ras, jämngammal med min tik.
Känns lite olustigt att två hundar från samma område i Sthlm, vars ägare verkade känna varandra väl av det jag uppfattade, båda har valt att omplacera sina hundar med bara några månaders mellanrum. :crazy:

Sv: Min hunds gamla lekkamrater omplaceras

Konstigt! Eller iaf en jobbig känlsa, kommer ihåg när jag hitta en bekant häst på annons..de lixom blir konstigt i magen..

Du har ingen kontakt med dem nu så du kan fråga vad som hänt? Brukar alltid kännas bättre när man vet!..

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Tar all feedback jag kan få för/emot kastrering av en knappt 3 år gammal hane, spec i samband med allergi; tankar, erfarenheter...
Svar
8
· Visningar
2 759
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Med en ny valp i en större stad blir trafikvett en av de viktigaste grejerna att få ordning på. Varje gång vi ska gå över en gata...
Svar
9
· Visningar
1 186
Senast: Kimmya
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 082
Senast: ako
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 354
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka