Min hund vill fortfarande kissa på natten.

M

mellon

Fastän hon nu är 1 år och 4 månader.
Hon hade ett uppehåll med det i höstas som
varade i några månader. Sen har hon börjat igen.
Är det vanligt att de vill upp på natten?
Skall jag ta undan vatten skålen på kvällen?

Någon som har nåt bra tips??

Sv: Min hund vill fortfarande kissa på natten.

Hur sent går du ut på kvällen och hur tidigt går du upp sedan?

Hundar kan ju hålla sig olika länge, men en hund med helt frisk och färdigutvecklad kissblåsa bör kunna hålla sig under natten.

Är hon verkligen kissnödig eller har hon bara tråkigt och försöker dra med dig ut?

Min tik hade en period då hon väckte mig mitt i natten och gnällde. Jag gick ut och väl ute bjöd hon upp till lek. Jag gick in igen. :smirk: Samma sak hände natten efter. Jag gick in. Tredje natten när hon försökte gick jag inte ens ut och hon somnade snabbt om.

Sv: Min hund vill fortfarande kissa på natten.

Mina hundar går ut sista gången vid tio och ut vid sjutiden på vardagar, vid åtta på helgen, de klarar det utmärkt allihopa.

Är du säker på att hon är frisk?? Hundar kan också ha urinvägsinfektioner... På min äldsta tik var kisserundor på nätterna första tecknet på livmoderinflammation.

Så om det inte handlar om att du har vant henne vid det så skulle jag kolla upp det rent kroppsligt. Tikar får lätt urinvägsinfektion nu när det är kallt.

//E

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 584
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
858
Senast: Lillkin
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
669
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka