Min hund verkar inte kunna hålla sig och tål nästan ingen mat!

Husdjursgalningen06

Trådstartare
Hej, detta problemet har jag haft ett tag, det är så att min 12 åriga dalmatin har börjat bajsa inne, det verkar nästan som om han inte kan hålla det inne, det har hänt att han bajsat inne 1-2 ggr om dagen de senaste dagarna, han tål nästan ingen mat alls och får bara lite av den veterinär utskrivna kosten han har. Han är mager men klarar sig, vill dock ha upp hans vikt då han inte är så stark. Men så fort han äter något förutom special kosten så bajsar han inne, han gjorde det idag igen utan att ha fått något annat än special kosten. Någon som har erfarenhet? Vill absolut inte ta bort honom pga detta då han är väldigt frisk och framåt annars!

Nu har jag inte hund och ingen kunskap om hund men ett vuxet djur som inte kan kontrollera sin tarm och som inte klarar av att äta är inte friskt. Det låter definitivt som om det är dags att fundera på att ge den slutgiltiga gåvan till din vän

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 822
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 205
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 105
Senast: Tjholahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama