Min hund = räddningshund!!!!!

M

mango

Jag svävar på små rosa moln just nu:bump:. Jag och turbo-labben blev nämligen idag godkända på slutprovet för räddningshundar. Jag har en helt underbar hund, som trots ett antal tabbar från min sida idag redde ut det hela med glans. Och han är inte ens två år fyllda!! Jag är så stolt att jag nästan spricker. Ursäkta för en skrytig tråd, men jag var bara tvungen. :D

Länk till min tidigare tråd med inträdesprov, delprov 1 och delprov 2: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=788319
Länk till Atlas egna hemsida: http://www.atlasweb.dinstudio.se

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Min hund = räddningshund!!!!!

Härligt,du måste vara jätteglad:)
Ett stort grattis:banana:

Tack alla! Det har gått väldigt fort, hoppas bara inte för fort. Vi gjorde inträdesprov i juli 07, delprov 1 i november 07, delprov 2 i februari 08 och slutprov idag, alltså ca 9 månader för hela utbildningen som normalt tar 15-18 månader. Ev blir det dessutom RäddningsHundFörarUtbildning redan om några veckor :eek: Sen är det bara att satsa på den internationella styrkan. :bump:

OJ STOORT grattis:laugh: Vad roligt. Önskar dig och vovven all lycka till:bump:

Vad roligt för er. Jättegrattis :laugh:
Lycka till på RHFU:n och även uttagningen till internationella. Den veckan är inte att leka med det kan jag lova. Har du ett bra distrikt så du kan få göra polisprovet också?
Själv tänker jag inte satsa för internationell utan målet ligger på nationell för min del men jag beundrar dom som vill satsa hela vägen.
Grattis igen.

Vad roligt för er. Jättegrattis :laugh:
Lycka till på RHFU:n och även uttagningen till internationella. Den veckan är inte att leka med det kan jag lova. Har du ett bra distrikt så du kan få göra polisprovet också?
Själv tänker jag inte satsa för internationell utan målet ligger på nationell för min del men jag beundrar dom som vill satsa hela vägen.
Grattis igen.

Tack!! Jag går mest runt på jobbet och myser idag, stolt som en tupp. :D
Jag måste bestämma mig nu i dagarna ifall jag ska gå RHFU:n nu i maj eller om jag ska vänta tills i augusti. Jag är helt klart lockad av att gå redan nu i maj.
Det som talar för maj: Att få lov att åka på RI-helgerna redan i höst
Det som talar för augusti: Att jag för tillfället har usel kondis och kan få svårt att hinna träna upp mig tills nu i maj

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har ju en äldre rottisblandning på 9 år. Han har till och från haft ont och behandlats framgångsrikt på olika sätt. Nu börjar vi...
Svar
11
· Visningar
1 770
Senast: Ela
·
Hundhälsa Tråden handlade om hur vida man ska HD/AD-röntga små raser eller ej, då främst om man ska tävla agility. Så, vad tycker ni? Ska man...
Svar
17
· Visningar
1 464
Senast: vallhund
·
M
Övr. Hund Sorry, här kommer ytterligare en skryt-tråd från mig, men jag kan inte låta bli:D Idag hände det som jag inte ens vågat föreställa...
2
Svar
33
· Visningar
2 711
Senast: liten82
·
M
Övr. Hund Sådärja, nu var man tillbaka efter en helgs SM-tävlande (Räddningshunds-SM), och jag kan inte annat än vara nöjd med min lilla torped...
2
Svar
26
· Visningar
2 462
Senast: mango
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter