Min hund har fått en valp!

Scandi

Trådstartare
Castor verkar dock inte bry sig om att han varken är en tik eller att hans lilla valp Konohamaru inte ser ut riktigt som den ska... :angel:
hwwgwm.jpg

Vilka blickar, är det bara jag eller ser de inte lite luriga ut båda två?! :eek:
264mjgm.jpg

Bonus bild på Pekka som övervakade det hela:
34xnt5k.jpg

Sv: Min hund har fått en valp!

Avundsjuk!!!!
Den dagen min Whippet ligger och gosar med en kanin, då gråter nog hela vinthundsvärden:D
Men jag skulle så gärna vilja ha både kanin och fågel! skulle tänkt på det innan jag blev kär i vinthundar:devil:

aaaw, va underbart söta :love::love:

bara en tidsfåga innan kaninen äter hundmat och skäller ;D

Mvh Freddie:bump:

Hihi, de har iallafall samma färg och vita rumpor! Alltid något :p

Ja oj, de har väl en jaktinstinkt som heter duga :eek: Varken husky eller schäfer kommer väl inte ens i närheten. Men inte konstigt att du blev kär i vinthund, med en sådan sötnos som du har! :love:

:D Haha, kaninen följer redan med på promenaderna och hunden äter kaninmat om han får... suck.

Jag tog inga fler på de här två, men jag har ett rätt så gulligt på hunden och en av mina andra kaniner, Snuffan, från en vinterpromenad:

2u4inmr.jpg

Nej, nej varför tror du det? :angel:

De flesta har dock stora problem med att uttala det, även om jag säger det långsamt till dem så går det inte in :rofl: När han skulle kastreras tittade de bara på namnlappen och bara " Kåno... eh, den här kaninen..."

Sen blir det väl lite förvirrande för folk när jag dessutom kallar honom "Koni-koni-konnichiwa" och "Koni Hammar" titt som tätt.

Senast ändrad:

Haha! Jag förstår inte hur folk kan tycka det är svårt att uttala det namnet, uttalas ju precis som det stavas :p

Haha, jo men precis! Jag undrar faktiskt vad det är som är problemet... Det svåraste är väl att komma ihåg hela namnet, eftersom det är så pass långt ändå. :)

Ja oj, de har väl en jaktinstinkt som heter duga :eek: Varken husky eller schäfer kommer väl inte ens i närheten. Men inte konstigt att du blev kär i vinthund, med en sådan sötnos som du har! :love:
Jo huskyn kan nog sägas var värre, den tar kaninen även om den ligger still.
PL

Haha oj! Nog för att jag var hård mot honom när han var liten när det gällde "inte bita kaninen" men nu vallar han in dem på kommando. Nåja, det är bara hälften husky i honom så det beror väl på det då :) Katter, ekorrar, rådjur och älgar ligger risigt till dock...

Min vinthund lever ihop med 2kaniner eftersom jag tycker dem är smidigare än katter;)
Han har mycket jaktinstinkt men alla som tillhör flocken är familj så för oss har det aldrig varit några bekymmer. Mer isåfall att kaninen på bilden gärna skuttar efter honom hela tiden...

DSC_0629.jpg
[/IMG]
DSC_0616.jpg

DSC_0503.jpg
[/IMG]

Naw, önskar att min hund kunde ligga sådär med kaninerna också.
Han tycker de är för roliga och vill bara leka. Men men, får väl vara glad att han är snäll mot de i alla fall.

Hihi, de passade också ihop, långt hår och tvåfärgade! :D
Jo min har ju också en hel del jakt i sig men precis som din är kaninerna en del av familjen så de jagar han inte iallafall. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 947
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 826
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 793
Senast: Cissi_ma
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka