Min hund hade en tumör...

Rouise

Trådstartare
Igår var ingen rolig dag.
Lego hade en svullen tå/sporre och haft ett par dagar, ohalt på plant underlag, halt på ojämnt ej allmänpåverkad. Ringde vet igår morse och fick tid samma dag.

Som värst hade vi förväntat oss en bruten tå. Men vårt fina skägg fick amputerat sporren och tån vänster fram. Vet tror att det var en tumör så nu är sporren skickad på analys.

Tumör är ett så hemskt ord, massa tankar snurrar i huvudet och jag känner mig helt förstörd. Om tre veckor får vi svar på analysen och jag vet att man inte ska ta ut nått i förskott men fy attan va jobbigt det är!

Fick hem en hund igår eftermiddag som charmat hela kliniken. Relativt pigg och hög på morfin. Inatt har vi sovit på soffan jag, Lego och valpen. Var en pipig natt men tillslut fick vi lite sömn allihopa. Nu ska vi bara se till att Lego återhämtar sig bra från amputationen och försöka att inte tänka hemska tankar tills dess att vi får svar från analysen.

Känns som en avslagen jul och syftet med tråden är nog att får skriva av mig och kanske få lite pepp?

Vår förra tik Milla fick när hon var runt 11 år en tumör på läppen. Vi valde att operera bort den och det visade sig att den var godartad och hon levde glad och lycklig tills hon nästan blev 15 år, inte illa för en sällskapslabbe :D

Ha gott mod, det behöver inte vara något illa :heart

Andas! Det behöver ju inte alls vara något farligt. :) Av de tumörer jag tagit bort på hundar var alla godartade förutom på en.

Min jappe har levt i två år med en elakartad tumör som ej går att operera bort (sitter illa till vid en led) och mår fortfarande utmärkt helt utan behandling. Så det behöver inte vara en omedelbar dödsdom :)

Igår var ingen rolig dag.
Lego hade en svullen tå/sporre och haft ett par dagar, ohalt på plant underlag, halt på ojämnt ej allmänpåverkad. Ringde vet igår morse och fick tid samma dag.

Som värst hade vi förväntat oss en bruten tå. Men vårt fina skägg fick amputerat sporren och tån vänster fram. Vet tror att det var en tumör så nu är sporren skickad på analys.

Tumör är ett så hemskt ord, massa tankar snurrar i huvudet och jag känner mig helt förstörd. Om tre veckor får vi svar på analysen och jag vet att man inte ska ta ut nått i förskott men fy attan va jobbigt det är!

Fick hem en hund igår eftermiddag som charmat hela kliniken. Relativt pigg och hög på morfin. Inatt har vi sovit på soffan jag, Lego och valpen. Var en pipig natt men tillslut fick vi lite sömn allihopa. Nu ska vi bara se till att Lego återhämtar sig bra från amputationen och försöka att inte tänka hemska tankar tills dess att vi får svar från analysen.

Känns som en avslagen jul och syftet med tråden är nog att får skriva av mig och kanske få lite pepp?

Tyvärr vanligt inom rasen med skeletttumörer i tårna. Jag håller tummarna för positiva besked!

Min jappe har levt i två år med en elakartad tumör som ej går att operera bort (sitter illa till vid en led) och mår fortfarande utmärkt helt utan behandling. Så det behöver inte vara en omedelbar dödsdom :)

Tack! Da vi tog en malignant melanoma tumor pa Mandy nyss behover jag hora sadana saker. Jag borjade med att freaka ut fullstandigt ... men har nu dragit ner pa hennes mat till rimliga mangder igen och konstaterat att det inte alls blir battre for henne om hon blir ett flaskberg. :angel: Jag har just borjat inse att hon kan tankas leva i flera ar till :love: sa nu planerar jag for det ... och en tavling i Maj ar inplanerad.:heart

Tack för svar allihopa! Jag behövde höra detta!

Just nu är Lego rätt nöjd, ont har han av operationssåret framförallt på morgonen och på eftermiddagen, dvs innan han fått sina smärtstillande.

Men smärtstillande hjälper, till den grad att han tycker att försiktiga superkorta koppelpromenader är helt onödiga och studsar omkring i kopplet... han blir också buren upp och ner för trappen hemma vilket han är ytterst skeptisk till.

Nu ska jag försöka att inte tänka på tumörer idag och fira lite jul med familjen. Vi åker iväg en stund och ser hur det går. Hos föräldrarna blir det med mina inräknade 7 hundar varav 3 stycken under 1 år. Men vi åker dit en stund, funkar det inte för Lego och blir allt för mycket bus och stoj åker vi hem.

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 990
Senast: Kilauea
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 077
Hästvård Hej Jag har världens finaste- och snart 19 åriga häst som har återkommande hälta Pga pålagringar i båda fram. Han blir behandlad och...
Svar
9
· Visningar
1 412
Senast: Milaa
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 860
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar