Min hund fick en stroke idag på morgonen

Det var så sjukt att se för jag tittade på henne under hela förloppet. Hon vaknade imorse och ville gå ut och kissa, vilket är väldigt ovanligt för normalt sett får man tvinga upp henne för att gå ut. Såg på henne att hon inte riktigt var bra, för hon hade problem att ta sig ner trappen (två trappsteg) ut på gräsmattan. Men hon kan ha lite dåliga dagar sådär, var ändå 14 år gammal och för henne som var så liten är ju trappen ändå rätt så stor. Hon kissade normalt, kom in och drack massor med vatten, också helt konstigt för henne. Hon krummade i ryggen och hade svansen mellan benen, tänkte att hon hade ont och hon hade fått metacam för länge sen som jag ska ge henne vid behov. Men hon ville inte ta philadelfia-osten med tabletten i sig, vilket är heeeelt olikt henne för hon är världens matvrak. Hon sitter där och tittar på mig och jag börjar bli riktigt orolig för något är ju uppenbart fel, när hon blinkar till, försöker ställa sig upp och hela huvudet faller åt vänster. Hon kan inte gå, sitter bara still. Jag ringer veterinären och förklarar och veterinären säger att antagligen är det en stroke och att jag ska komma in på en gång. Är där typ 20 minuter senare och då hade hon spytt på vägen och hon spyr aldrig i bilen!

Inne hos veterinären ser vi om hon kan gå, men det kan hon inte, huvudet hänger bara till vänster och hon svajar när hon står still. Jag hade redan tagit beslutet att avliva henne, hon var ändå så gammal.

Tänk om jag hade varit på jobbet som tänkt? Så glad att jag stannade hemma idag, det var meningen.

:heart

Det är inte den första hunden eller djuret jag behöver ta bort, men antagligen den som var mest speciell. Vi hade varit med om så mycket ihop. Bott i tre länder, gått igenom 2 st samboförhållanden, hon fick lära sig svenska när vi flyttade till Sverige 2006 för hon förstod bara engelska. Man blir aldrig bättre på att hantera känslorna när de kommer. Saknaden, att hon fattas mig så mycket.

Och det kommer så många frågor. Varför tog jag inte fler bilder liksom? Jag vet ju svaret att när hon kom till världen fanns det inga mobilkameror, vi tog pappersbilder på den tiden. Jag har dock en hel del bilder trots allt, men det borde funnits mer. Varför sparade jag inte den fina tikvalpen så jag kunde avla vidare? Just då passade det inte och det ringde en uppfödare med riktigt bra rykte från Danmark som ville ha henne, så jag sålde henne.

Nu ångrar jag att jag inte kremerade henne. Begravde henne under det stora kastanjeträdet i trädgården. Vill gå ut och lägga en filt på graven ifall hon fryser. Ska hon ligga där ute nu??

Beklagar verkligen.

Blev tagen av din text, jag har en liknande historia att dela med mig av. Klockan var runt 08 när något lät på nedervåningen. Sprang ner och märkte att hunden var konstig, hade liksom ingen balans. Han hade kissat inne också. Tog ut honom i trädgården, han kunde knappt stå så fick hålla i honom samtidigt som han spydde. Tror inte han såg ordentligt heller för han var väldigt orolig. Med sina nästan 14 år var beslutet inte så svårt - ringde veterinären, sa att vi akut måste avliva vår hund, och fick till svar att vi kunde komma klockan 14 (!!). Vad skulle vi göra i 6 timmar??? Nä, ringde upp gamla hästveterinären istället som kom en halvtimme senare och konstaterade hjärnblödning. Det blev bra till slut, han fick somna in hemma och det gick relativt snabbt. Detta var sista semesterdagen - som om det var meningen.

Nu ångrar jag att jag inte kremerade henne. Begravde henne under det stora kastanjeträdet i trädgården. Vill gå ut och lägga en filt på graven ifall hon fryser. Ska hon ligga där ute nu??

Gud vad tårarna sprutar åt alla håll :cry:

Tänker på min fina 14 åring som fick somna in efter hårt epilepsi anfall.

Stora varma kramar:heart:heart

Liknande trådar

Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 666
Senast: Dopy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 902
Hundhälsa Min hund, 2år, Gick just och kissade i sin bädd?! Alltså inte skvätte lite utan satt sig rakt upp och ner och kissade. Hon har varit...
Svar
3
· Visningar
939
Senast: Regn
·
Äldre Det blir mer spännande än man tänkt sig ibland.. Ska släppa ut hunden för en nattkiss. Öppnar dörren - där står ungräven. Och tittar...
2
Svar
24
· Visningar
10 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits
  • Spånpellets