Min hund blev attckerad av en pitbull, vad gäller?

Sv: Min hund blev attckerad av en pitbull, vad gäller?

Jo det är en pitbull terrier! Känner tjejen som fött upp hunden i fråga och det är hennes ex hund..därför vet jag vilket as han är..//

Malin som bor i en alldeles för liten håla där alla känner alla...
Då ber jag om ursäkt, seriösa uppfödare som registrerar sina hundar brukar ju inte sälja till "pundare". Helst när det gäller en så utsatt ras som Pitbull. Tråkigt att höra att det finns undantag.

Senast ändrad:

Stackare! Fy vad det ser ut :(, men skönt att han klarade sig. Hoppas nu det läker fint och att det löser sig i din process mot hundägaren!

Lycka till.

Ja man kan börjar ju verkligen undra.. systemet är helt sjukt!

Det enda jag inte riktigt köper är det där "Tänk om det är ett barn nästa gång." Det vore uppfriskande att se ett verkligare; "Jag är så jävla arg. Min fina underbara hund som aldrig har gjort någon illa, alldeles sönderbiten," i tidningen.

Min hund lever och det är en jäkla tur det annars vet jag inte vad jag hade gjort:devil:

Han är dock väldigt sargad och ligger just nu med 6 st dränage i halsen, går på smärtstillande och antibiotika:(
261469_2264500617155_1387702995_2725140_3674579_n.jpg

264615_2264499537128_1387702995_2725139_2664181_n.jpg

Stackarn :cry: Han är otroligt lik min gammelman. Vet du var han kommer ifrån?

Men fy,stackars liten! :cry::(

Men var pitbullen lös,eller hade den slitit sig? Hur gammal är PB?

Usch vilken otrolig panik jag skulle få om en hund flög på nån av mina hundar,fy fan....:(

Hoppas hunden avlivas.

Men fy,stackars liten! :cry::(

Men var pitbullen lös,eller hade den slitit sig? Hur gammal är PB?

Usch vilken otrolig panik jag skulle få om en hund flög på nån av mina hundar,fy fan....:(

Hoppas hunden avlivas.

Pitbullen är 4 år.. Det var min man och min dotter som var ute med vår hund. Båda hundarna var kopplade men dom hade inte en chans att hålla emot så han slet sig och satte sig i halsen på min.

Gabbi: Detta hände i lekparken och där var massa barn som sprang runt och lekte. Min egen dotter stod bara en meter i från när hunden flög på min så i detta fallet är min oro för barnen rätt befogad faktist. Självklart är jag vansinnigt förbannad och det sa jag till journalisten. Tycker faktiskt att det hon skrev var riktigt bra!

Så fruktansvärt otäckt! Vad händer med Pitbullen? Jag tycker det är absolut solklart att hundägaren förverkat sin rätt att ha hund OCH den här specifika hunden borde avlivas, för allas skull.
En fråga - hur fick ni loss Pitbullen från er hund? Sa dennes ägare något överhuvudtaget efteråt?
Jag undrar ofta hur man ska bära sig åt om, Gud förbjude, något liknande skulle hända, och alla runtom en bara står och skriker och viftar i panik. Tar man den attackerande hunden i bakbenen och lyfter, försöker man lägga på den en strypsnara och strypa den tills den släpper - om man överhuvudtaget kommer åt?? Tanken svindlar!

Hemskt tråkigt hela historien. Men jag undrar en del över polisen...när det var en liten katt så sköts den
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13286779.ab
medans man inte ens skickar ut en patrull när det är hundar? Var är logiken?

För att beroende på län, polisområden, bemanning och för stunden antal pågående ärenden så finns det varierande möjlighet att skicka patruller till olika ärenden.

Fy vad det där ser ut! :( Hoppas det läker problemfritt.

Min förra hund var också 11 år när hon blev illa biten och även jag råkade ut för en hundägare utan betalningsförmåga. Vad gäller ens egen försäkring så är ju det maximala beloppet för veterinärvård inte särskilt hög när hunden är över 10 år. Efter mycket om och men fick jag honom att i varje fall betala 5000 kr. Men det var ju långt från de 42000 kr som jag fick betala. För att inte tala om att min hund fick väldigt lång konvalescens och därmed tappade muskler och styrka, vilket inte är bra för en gammal hund.

Jag undrar ofta hur man ska bära sig åt om, Gud förbjude, något liknande skulle hända, och alla runtom en bara står och skriker och viftar i panik. Tar man den attackerande hunden i bakbenen och lyfter, försöker man lägga på den en strypsnara och strypa den tills den släpper - om man överhuvudtaget kommer åt?? Tanken svindlar!

Lyfta i bakbenen fungerar bara om någon annan lyfter i den andra hunden. De gånger jag har fått min hund påflugen så har jag stått själv med en handlingsförlamad ägare till påflygande hund som inte gör ett dugg för att hjälpa till.

Jag har tagit den riskabla vägen med att sticka ner händerna och greppa tag i halsband eller nackskinn och sedan slita isär dem. Hitentills har jag klarat mig utan att bli biten.

Numera är jag så förbaskat trött på oansvariga hundägare att kommer det en hund rusande så är det min fot och den hundens bröstkorg som har en träff. Jag struntar i storlek, förmodad snällhetsgrad, hundspråk, rubbet.

Lyfta i bakbenen fungerar bara om någon annan lyfter i den andra hunden. De gånger jag har fått min hund påflugen så har jag stått själv med en handlingsförlamad ägare till påflygande hund som inte gör ett dugg för att hjälpa till.

Jag har tagit den riskabla vägen med att sticka ner händerna och greppa tag i halsband eller nackskinn och sedan slita isär dem. Hitentills har jag klarat mig utan att bli biten.

Numera är jag så förbaskat trött på oansvariga hundägare att kommer det en hund rusande så är det min fot och den hundens bröstkorg som har en träff. Jag struntar i storlek, förmodad snällhetsgrad, hundspråk, rubbet.

Men om ens egen hund inte slåss alls utan är passiv, borde det ju hjälpa att lyfta den attackerande?

Jag hade tagit min egen hunds koppel och strypt den andra. Sätter man högt upp och drar hårt är det förvånansvärt effektivt, men jag har iofs aldrig testat på en rabiat kamphund.

Jag hade tagit min egen hunds koppel och strypt den andra. Sätter man högt upp och drar hårt är det förvånansvärt effektivt, men jag har iofs aldrig testat på en rabiat kamphund.

Det skulle jag nog göra, om jag kom åt!
Jag såg faktiskt i ett avsnitt av CM :angel::eek::cool: där en Pitbull gav sig på C:s egen hund, Daddy. Då lyfte han den attackerande hunden i bakbenen tills den släppte, han påstod att den inte skulle "ta om" medan den var lyft på det viset. Vet inte om det spelar nån roll i och för sig om den redan har ett rejält grepp.....
Ber en bön att nåt sånt aldrig ska hända.....

Jo det är en pitbull terrier! Känner tjejen som fött upp hunden i fråga och det är hennes ex hund..därför vet jag vilket as han är..//

Det kan ha varit en Pitbull men bara för att man känner till uppfödaren och vad denne säger sig föda upp så behöver inte det betyda att det verkligen är en Pitbull. Det går säkert ett dussin påstådda pitbulluppfödare på varje riktig pitbulluppfödare.

Men om ens egen hund inte slåss alls utan är passiv, borde det ju hjälpa att lyfta den attackerande?

Inte om den attakerande sitter fast i den egna och inte släpper.

Senast det hände mig fick jag ett ganska bra grepp på ett öra, den andra hundens öra. Det slog mig hur hala hundar är.

KL

Själv har jag efter 4 hundattacker inhandlat denna
http://www.dogdefense.se/sprayen/

Har ännu inte använt den..tack och lov. Men den känns trygg att ha med.

Har också hört talas om den där sprejen. Är det någon som har testat den?

Ang att man måste använda sin egen försäkring när någon annans hund har orsakat dyra veterinärkostnader och det tar tid att få ut pengarna genom kronofogden. Man kan ju ge sig sjutton på att de lyckas bli sjuka eller skadade under samma försäkringsperiod så man får betala det ur egen ficka för att hela veterinärvårdssumman redan är utnyttjad.

Det är dags för någon sorts "hundkörkort" där man som ägare krävs att ha en försäkring som betalar andras skador precis som med bilar.

Hoppas att de omhändertar hunden som orsakade TS stackars hunds skador. Fy att ligga och slappa och plötsligt ha en huggandes hund i halsen. Tut att du inte låg riktigt nära din hund så att du också blev skadad. :mad:

Jag tror inte att det är en renrasig pitbull. De är reggade i USA och lika dyra som andra renrasiga hundar. Och de är relativt få i Sverige. De flesta är blandraser som kallas "pitbulls". Hur hade han råd att betala 12 000 kr ca för en renrasig pitbull om han är en pundare utan pengar? Nej, det är nog en blandning mer eller mindre. Men den ser säkert ut som en pitbull och säkerligen dennes föräldrar med.

Och det där med att det kan vara ett barn nästa gång..Jag har en amstaff som uppträder aggressivt mot andra hundar. Han har aldrig gjort illa någon utan det handlar mest om rädsla. När lösa hundar sprungit fram till honom har han bara varit snäll mot dem. Dock uppvisar han aggressivt beteende mot dem, men han skulle ALDRIG, ALDRIG visa sådant beteende mot barn. Det är ju en helt annan sak! Steget från hund till barn/människa är enormt!
Pitbulls är särskilt uppfödda för att vara otroligt vänliga mot människor, eftersom människor skulle kunna gå emellan i hundfighter utan att själva bli attackerade.

Tråkigt med din hund dock och tråkigt att det finns så oansvariga hundägare :( Vår hund i familjen har blivit attackerade flertalet gånger och fått föras akut till veterinären. Det har varit både schäfer och gråhundar som skakat om honom :/

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka