Min hund blev attackerad!

S

Suuz

Under alla år jag har haft hund har jag aldrig mött någon ilsknare hundjävel...

Igår var mor min ute och promenerade med min hund, mitt från ingenstans kom en liten cairnterrier som HUGGER min hund i låret varpå Nina (min hund) drar med terriern efter sig. Tur att hon är född för att springa, den lilla skiten hade ingen chans att komma ifatt!

Jag sitter henna och hör slagsmålet, fast jag hade en stukad fot springer jag ut barfota för att stanna trafiken och informera att det är en hund lös. Nina var borta i några minuter men mamma hittade henne framför en stor stillastående buss :bow: Hon plockar upp henne och börjar storgrina och då kommer den lilla hundjäveln IGEN och börjar hoppa upp för att hugga Nina ännu mer!

Jag kom i full jävla fart och sprarkade hunden allt var jag kunde så den flög... Hade hunden stannat kvar ännu längre hade jag med all sannolikhet dödat den :devil: Jag har aldrig slagit ett djur men där var fan min gräns nådd!

Vi fick åka till veterinären och plåstra om hunden, bettet på frambenet var farligt nära en artär men annars var det ingen fara :banana: Penicillin i 10 dagar och maaaasssa godis :love:

Min hund har aldrig bitit någon, hon blir inte ens arg. Jag är endast tacksam över att inget värre hände, min hund är gammal nu trots allt (hon är 13 år) Ägaren till den andra hunden kom och bad om ursäkt och ska betala all veterinärvård.

Min sjukling :love: :love:
ninabiten.jpg

Sv: Min hund blev attackerad!

Nää, stackars voffsing:cry:
Sa den andra hundägaren om den någonsin hade gjort något liknande? Om de visste att den kunde vara agressiv? Isf borde de ju ha bättre koll på monstret:mad:

Sv: Min hund blev attackerad!

Stackaren..så tråkigt när folk inte kan hålla koll på sina hundar.

Tycker endå det var bra av den andra hundägaren att betala veterinärvården,när vår hund blev ihjälbiten uppgav hundägaren till den andra hunden både fel namn och nummer :eek:

Otroligt vacker hund du har TS,blev helt kär i henne :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 067
Senast: Nota
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 734
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 280
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 539
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka