Min hund är skobesatt

Alindra2000

Trådstartare
Min underbara och ack så snälla hund har fått en liten :devil: i sig. Hon har fått dille på skor och har på senaste veckan käkat skor för 5000... Nej jag skämtar inte... Hon har käkat två par som stod framme, efter första paret trodde jag att det bara var en dum engångs grej men sen rök andra paret och då åkte alla skor in i garderoben.

Nu kom jag nyss hem efter att ha varit på middag drygt en timme, och hon har då öppnat garderoben för att komma åt skorna och fullkomligt massakerat!!

Det är ingen seperationsgrej för båda första paren rök när både jag och sambon va hemma. Hon har aldrig bitit på saker innan och struntar helt i allt annat. Det är bara mina skor som hon gett sig på hitills.

Hon VET att det är fel och hon kryyyper iväg från sitt byte då jag kommer på henne. Men såhär kan vi ju inte ha det, så ngn... säg att det är en fas..

Lite svårt att träna på att inte göra det när hon så väl vet redan men ändå gör det. Men hur ska man göra då? Hon är ju så pass intresserad av dem att hon tog sin in i en stängd garderob! Vill även understryka att vi pratar inte om att tugga lite utan skor som är i tusen delar och knappt går att se att det en gång va skor.. Hon är unghund (11 månader) så vi får väl hoppas att detta är en dum idè bara...

Sv: Min hund är skobesatt

Jag tror inte din hund har en skofetisch, däremot låter det som att hon är understimulerad och sysselsätter sig med skorna i brist på annat kul.

Hehe, min hund är just nu inte ens vatten värd med allt hon förstör, men jag lovar det är en fas de går igenom. Min hund är inte understimulerad och en av grejorna hon förstörde häromdagen var mina nya läsglasögon :eek: - 3500 kr :cool:.
Hund:devil:
Jag har en till vuxen av samma ras och han hade också en del sådana hyss för sig men allt sånt är borta nu på honom :laugh:
Men hon har helt klart gått om honom pengamässigt :crazy:

Hehe, min hund är just nu inte ens vatten värd med allt hon förstör, men jag lovar det är en fas de går igenom. Min hund är inte understimulerad och en av grejorna hon förstörde häromdagen var mina nya läsglasögon :eek: - 3500 kr :cool:.
Hund:devil:
Jag har en till vuxen av samma ras och han hade också en del sådana hyss för sig men allt sånt är borta nu på honom :laugh:
Men hon har helt klart gått om honom pengamässigt :crazy:

Hehe, ja nä jag är inte så orolig för att hon är skobesatt på riktigt. Mest orolig för mina skors skull... Mina andra hundar har också haft ngn knasperiod när de växte upp (dock ingen som blev lika kostsam för mig :grin:)

Läsglasögonen lät inte kul att de rök, det är ju ingen kul utgift ens från början.

Jag hade sån tur, de var så ny att det fanns en försäkring på dem, bara att lämna in och få fixat :D Nu ligger de lite högre upp så hon inte når ;)

Jag hade sån tur, de var så ny att det fanns en försäkring på dem, bara att lämna in och få fixat :D Nu ligger de lite högre upp så hon inte når ;)

Ahh vilken tur!

Då är det värre med mina skor då, ett av paren var bara 3 dagar gamla men ngt bara säger mig att jag inte får lämna tillbaka dem trots att jag enligt kvittot får göra det inom 8 dagar :angel:

Hon VET att det är fel och hon kryyyper iväg från sitt byte då jag kommer på henne. Men såhär kan vi ju inte ha det, så ngn... säg att det är en fas..

Nej, hon vet inte att hon gör fel. Att hon ålar sig undan är en ren respons på din reaktion. Att det är en fas däremot kan jag absolut köpa.

Nej, hon vet inte att hon gör fel. Att hon ålar sig undan är en ren respons på din reaktion. Att det är en fas däremot kan jag absolut köpa.

Där går våra åsikter isär då. När man har en valp så lär man den saker och där ingår att man inte tuggar på skor/väggar/soffor u name it. Det var det jag menade med att hon vet att man inte får göra så. Att hon sedan ålar därifrån är givetvis ngt hon gör för att jag ser arg ut. Men hon vet garanterat att man inte får bita på saker.

Kan man inte låta vovven få ett par gamla dojjor som sina egna?:idea:

Önskar att jag hade tagit ett kort på hennes senaste offer. Då skulle du se att det inte är ngn mening med tanke på hennes fullkomliga massaker... De är inte lite tuggade på utan sönderslitna och det ser ut som en hund med titantänder gått loss på dem.

Det låter som om hon har kommit in i den perioden där käken växer och tänderna kliar.

Har du testat att köpa stora rökta oxben till henne? Alltså dom där stora benen som är 30-40 cm långa och ser ut som lårben. Min hund fulständig gnagade som en galning på dom benen när käken växte.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 910
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Några av mina vänner har lite olika hundproblem och jag är nyfiken på hur ni skulle lösa dessa. Hur skulle ni råda dem? Familj med två...
2
Svar
22
· Visningar
3 664
Senast: Frost116
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 467
Senast: Sel
·
Övr. Hund Ja, min unghund har blivit skotträdd. Innan hoppade han till lite när det smällde, men nu är han rädd - alltså fly i panik...
Svar
11
· Visningar
1 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka