lakrits
Trådstartare
Jag har en travare som jag har ridit dressyr på i snart 3 år. Allt har gått och går fortfarande bra men...när jag rider henne i form på en volt så "ramlar" plötsligt ena bakbenet ut. Hon tappar det helt enkelt. Det känns som om hon snubblar till. Vi har gjort böjprov , massör och även en naprapat. Hon visade inget på böjprovet, massören kände inget. Naprapaten däremot sa att hon var sne i bakdelen och rättade då till detta. Skönt tänkte jag då kanske allt blir bra nu men... häromdagen red jag och hon "tappade" sig inte en enda gång till en början. När ridturen var slut så hade hon gjort det tre gånger. Hon har inte ont när detta sker utan det är bara obehagligt för henne.
Det som naprapaten fixade till kan hoppa till fel läge igen och funderar på om detta nu har hänt. När jag nu red så red jag på en vall som är lite ojämn och tänkte först att hon kanske snubblade rentav men jag tror inte detta. Vi funderar på att röntga henne för och se om vi kan hitta felet.
Jag undrar nu om det finns någon här som har haft samma problem med sin häst? Vad var det för fel, går det åtgärda och i så fall hur? Jag är tacksam för alla svar och råd jag kan få.
MVH Lakrits
Det som naprapaten fixade till kan hoppa till fel läge igen och funderar på om detta nu har hänt. När jag nu red så red jag på en vall som är lite ojämn och tänkte först att hon kanske snubblade rentav men jag tror inte detta. Vi funderar på att röntga henne för och se om vi kan hitta felet.
Jag undrar nu om det finns någon här som har haft samma problem med sin häst? Vad var det för fel, går det åtgärda och i så fall hur? Jag är tacksam för alla svar och råd jag kan få.
MVH Lakrits