W
walkyria
Jag känner mig som världens världens sämsta hästägare!
Min häst har börjat snappa i luft, det började i hagen & har nu även övergått till att även vara i boxen.
Jag har aldrig varit med om att en häst börjat med att snappa i hagen....
Jag VET att det är mitt fel
Och jag känner mig så HEMSK!
Han snappar för att han är så förbannat uttråkad att han inte vet vart han ska ta vägen med sig själv....
Han står ensam i sin hage nu, och jag har vetat hela tiden att han inte trivts med det, men det har inte funnit någon som velat släppa ihop sin häst med min pga skaderisken
Jag har fått erbjudande nu om att släppa honom i en mycket större hage med skogsparti & 3 andra hästar. Och givetvis ska jag ta det erbjudandet....dock är en av dom 3 hästar tydligen en riktigt dominat häst som har svårt att acceptera vissa.....men jag hoppas!
Min fråga som lyder är dock om betennde med luftsnappning kan "gå bort"????
Eller kommer det alltid finns när det väl kommit.....
Han har gjort detta i ungefär 5månader.
Jag har ingen rem på honom, borde jag ha det?
Han går i hagen 10-14timmar per dag.
Jag älskar min häst och står inte ut med att göra honom olycklig.....
Min häst har börjat snappa i luft, det började i hagen & har nu även övergått till att även vara i boxen.
Jag har aldrig varit med om att en häst börjat med att snappa i hagen....
Jag VET att det är mitt fel
Och jag känner mig så HEMSK!
Han snappar för att han är så förbannat uttråkad att han inte vet vart han ska ta vägen med sig själv....
Han står ensam i sin hage nu, och jag har vetat hela tiden att han inte trivts med det, men det har inte funnit någon som velat släppa ihop sin häst med min pga skaderisken
Jag har fått erbjudande nu om att släppa honom i en mycket större hage med skogsparti & 3 andra hästar. Och givetvis ska jag ta det erbjudandet....dock är en av dom 3 hästar tydligen en riktigt dominat häst som har svårt att acceptera vissa.....men jag hoppas!
Min fråga som lyder är dock om betennde med luftsnappning kan "gå bort"????
Eller kommer det alltid finns när det väl kommit.....
Han har gjort detta i ungefär 5månader.
Jag har ingen rem på honom, borde jag ha det?
Han går i hagen 10-14timmar per dag.
Jag älskar min häst och står inte ut med att göra honom olycklig.....