S
Star123
Jag har en 13 årig valack som jag både rider dressyr på och hoppar. Han är välutbildad och vi hoppar banor på 110-120 och han går fint i dressyren, pigg och glad häst som sköter sig. Dock så har jag ett problem: Ibland tycker han att det blir lite för jobbigt i både dressyren och hoppningen. I dressyren så vill han inte alls vara med, men det är inga stora problem eftersom jag tar hjälp av en tränare. På hoppträningar så går han jättefint både på borta och hemmaplan. Han är pigg och framåt och skulle aldrig stanna. MEN ibland på tävlingar så lägger han helt av. Stannar 5 meter innan hindren, VÄGRAR lyssna på skänkeln och bara struntar i ALLT jag gör, det spelar ingen roll vad jag gör, med skänkeln eller om jag går på med spöt, har testat allt. På framridningen och på framhoppningen så är han alltid jätte pigg och är helt perfekt, både innan och efter starten. Men somsagt, vissa gånger (ca var tredje start) så vägrar han att vara sammarbetsvillig. Han är uppkollad på klinik och har aldrig varit skadad eller halt. Någon som vet hur jag ska böra mig åt inne på banan?
MVH CAMILLA
MVH CAMILLA