Sv: min häst har tappat en sko...
ja nu kommer jag å ska vara värst ;P ;P
Min häst tappade en sko på en framridnings barna, det var jag själv som hittade den jag kollade så att han inte haltade eller ömade eller något sen hoppade jag 2 klass det gick skit bra, vi var väldigt noga med att kolla så att han inte hadde ont.
När vi kom hem märkte vi inget, dagen efter var han lite små hängig och så men han haltade forfarande inte, men när vi kollade på hoven såg vi att det fläkts bort en bit av hoven ( han har rätt bra fötter i vanliga fall, men han hadde fått ett slag (av en bom som han hadde rivit några månader tidigare på träning) rakt på "nagelbandet" så hoven var synligt försvagad.) Och det var då den försvagade biten som losnat.
På tredje dagen förlorade han mat lusten åt dåligt och var jätte hänig han bara stod stilla och gjorde inget.
Det var först på femte dagen som vi lyckades hitta en hovslagare som kunde slå dit tapp skon inte för att vi trode det spelade någon roll då han forfarande inte haltade dagen efter vi fått dit skon började han äta lite.
2 dagar senare var han fult frisk igen.
Å ja vi försökte kontakta hovslagare redan första dagen, men vi tog inte ut akut efter som vi inte trode det var hoven som orsakade det, efter som han aldrig haltade.
Och ja jag lät honom bara stå gjorde inget med honom från tävlingen tills han var riktigt bra igen.