Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej Jenny82!
Jag har bara en fråga- Du har inga planer på att sälja hästen? Och köpa en som verkar vara lite lugnare och snällare.
Hon verkar ju ha "lite" problem i huvudet. Hon kanske var lite av ett impulsköp?, och du tagit dig vatten över huvudet?!
Jag menar sälj henne, så kanske du kan hitta dig en annan häst, som är lite mer lättlärd och som Du känner dig säker med. Då kommer allt kännas mycket lättare och du slipper känna oro varje gång du ska till stallet...
Jag har själv haft en häst som påminner så himla mycket om din häst. Och hon var precis på pricken som du beskriver din häst. Jag kämpade på, har haft ett 10 tal 3 åringar tidigare som jag ridit in själv och aldrig haft så svåra problem, men jag kände att hon kommer ta knäcken på mig.
En bekant la ett "skambud", inte ens hälften av vad jag gett, och hon fick henne. Jag kände att hon kommer aldrig bli den hästen jag vill ha, och så sant, för ca 1 månad sen ringde hon och sa att hon hade tagit bort hästen. Hon hade stegrat och gått runt när de höll på med inridningen, viket vi håll på med i nästan 6 månader. och hon hade skadat sig så pass att det inte gick att ha henne kvar.
Nu menar jag ju inte att så är fallet med din häst, men det verkar som att du har väldigt mycket problem med henne, och för att lugna nerverna kanske du borde sälja henne till nån som verkligen har det där tålamodet som så få av oss har.../Lina
Jag tycker att det låter lite som om hon har komandot, det där med att "knäcka hennes självförtroende" tkr jag är helt fel, försök istället att få henne att vilja jobba för dig, t.ex ha sirap på bettet, så att hon tycker om att få in det/bli tränsad. I longeringen kan du ju be någon gå bredvid henne så att det inte är så att hon inte förstår. Hon känns verkligen som en bitshig treåring som gör vad hon vill, låter som en häst jag varit med om. tre år, uppfödd på nappflaska, har alltid fått vad hon velat. Hon blev fördjälvlig, når något inte passade henne vände hon om och försökte sparka och kissa på en... :S men hon slutade med det när man visade att det inte fungerade att hålla på så där, så hon blev jättefin på några månader bara. (Känner en "tillridare" som hon skickades till) Prova med att göra jättelätta grejer i början, se om det gåt och görsa dom svårare och svårare. Se till at hon heela tiden förstår bara, den finns en himla massa som inte ser att hästarna inte förstår.. Hoppas det hjälper.. :P
Flaskbarn - det förklarar en del humör.
Lite bilder från i söndags då. Det vart ingen tömkörning men vi var ute och gick med sadel och träns i ca 1 timma. Gick jättebra.
Var är sadeln???
och hur hårt har du spänt käkremmen??
>Tänkte också på det när jag såg bilderna. Käkremmen är alldelens för hårt spänd och någon sadel syns ju inte på någon bild?