Min häst far runt...

F

fillidutt

Vet inte om jag lagt den här tråden rätt.

Behöver bolla lite tankar.
Jag har en 22 år gammal valack, som just nu bor hos sin fodervärd.
Hon kan nu tyvärr inte ha kvar honom.

I feb-04 åker han till första fodervärden. Tydligen funkar det inte så bra, kontraktet sägs upp, och jag får hem hästen igen i november.
Jag har ytterligare en häst, att ha två en längre tid blir för mkt, tid, ork och pengar.
Vid nyår 04/05 åker han till ny fodervärd. Det har funkat mkt bra.
Nu kan hon inte ha honom mer än några månader till. :(

Jag är nästan förtvivlad... Vet inte om jag vill flytta iväg hästen ytterligare en gång, och att det varar ett halvår och sen samma sak igen.
Är rädd att min häst ska må dåligt av att fara runt mellan olika ställen och personer... :(

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Min häst far runt...

Alltså,missförstå mig rätt,men varför inte avliva hästen om du intekan ta hand om den själv då? Så slipper den vandra runt bland olika fodervärdar.
Alt. sälj den istället,men risken finns ju fortfarande att den får fortsätta att vandra runt.
Hästen är ju trots allt 22 år redan.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 581
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag köpte en häst för exakt ett år sedan (november 2021) som var allt jag och mina döttrar drömt om. Extremt lätthanterlig, pigg på...
2
Svar
30
· Visningar
5 521
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 068
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag fick för en tid sedan en obotlig cancer och jag kommer inte leva så länge till. Man vet inte HUR länge för just nu får jag en...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
13 813
Senast: Tirnanoogh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka