Min häst biter andra hästar

miamiSwing

Trådstartare
Min vallack ja har bitar andra hästar i svansen nån som har en teori om varför han gör det?

Först stog vi ett litet stall med 2 andra hästar som han bet i svansen, sen fick ja akut flytta av anledningen han skulle bli själv i stallet då dom andra hästarna skulle hem, så då körde ja han till en annan gård med 4 andra hästar där bet han ingenting o nu har ja stallat in honom med 1 häst som kompis o har börja bitit han i svansen me.

Nån som vet varför han skulle kunna göra det eller vad man kan göra åt det? nu får han gå själv. hans rids regelbundet och får motion.

Sv: Min häst biter andra hästar

Han kanske bara har mycket lek i sig och helt enkelt ser det som en lek?
Vi har en unghäst i stallet, som gärna retas med de andra hästarna just genom att ställa sig bakom dem och bita i svansen, gärna dra lite också.
Finns anti-bitspray som man kan spreja i svansen, eller så kan man blanda ättika med vatten och spraya på det. Då smakar inte svansarna så gott längre. Lite synd att han ska behöva stå ensam bara för att han biter lite i de andra hästarnas svansar tycker jag :)

Sv: Min häst biter andra hästar

Ok tack så mycket det ska jag testa! Ja han är väldigt lek glad av sig! men ska testa anti bit!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 193
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 422
Senast: mamman
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka