Min häst är magisk...

Domino_s

Trådstartare
Kanske har jag postat denna tråd under fel forum, men eftersom jag anser att det är ryttarhälsa så slänger jag ut den här...

Var igår på ett mindre bra humör (ganska förskräckligt om jag ska vara helt ärlig...:o) Skulle ta en promenad med mitt sto, tänkte hitta en ny väg. Och det gick väl sådär. Det hela började med att hon kom in med en lös sko. Jag fick bråka en stund då jag bara hade korta söm som inte ville som jag. Men tillslut blev det som jag tänkt och vi kom iväg på vår promenad. Först var hon superladdad och slängde sej åt alla möjliga håll ett par gånger. Bl a trampade hon mej rätt på hälsenan så jag trodde hela foten skulle ryka av. Sen när vi skulle gå utmed golfbanan hade hon fullt sjå att kolla vart alla golfare och deras alla jäkla flaggor höll hus, hon blev bara mer och mer taggad och började gå på som en bulldozer i sitt glada rus.

Jag hittar tillslut vägen jag tänkt gå, problemet var att den gräsväg jag i mitt sinne trott skulle vara mycket använd var helt överväxt med gräs som gick mej långt ovanför knäna. Pålla hade inga problem att ta sej fram, hon trippade på så lätt. Själv var jag sjöblöt och undrade varför jag gett mej ut på detta uppenbara självmordsuppdrag. När vi kommit ut från gräsvägen (den var väääldigt lång) så upptäcker jag att den ända vägen hem är samma väg som vi kom. Alltså över denna förbannade gräsväg igen. Jag ger upp, gör något man absolut inte ska, särskilt inte med en darrande, supertaggad busfia i ändan på repet. Jag hakar ledrepet i ena sidan på grimman och knyter fast det i den andra, leder fram henne till ett traktorsläp och häver mej upp (utan hjälm...:o). Konstigt nog står hon stilla som ett ljus, jag vänder henne mot gräsvägen och förväntar mej en skumpig färd i taggad halvtrav.

Jag måste ha sett ut som ett frågetecken när hon först ber mej om längre hals (westernhäst) och sen helt lugnt bara kliver på genom gräset och verkar helnöjd. Och efter de tre första stegen är all min irritation borta och ett stort leende sprider sej över mitt ansikte. Där sitter jag på detta underbara sto, som lugnt och tryggt vaggar bort alla mina bekymmer i hennes hypnotiska steg. När vi kommer fram till golfbanan glider jag av och ger henne en stor kram. Hon lägger huvudet över min axel som för att krama tillbaka. När jag säger att nu går vi hem kommer busungen tillbaka och hon börjar trippa i sidled hela vägen utmed golfbanan igen. Men denna gången bara skrattar jag åt hennes tokigheter... Jag älskar henne precis som hon är och vill inte ändra en endaste liten del i hennes personlighet...:love:

Så nog är mitt lilla sto allt lite magisk... För vem annars kan få flera timmars irritation att bara försvinna på ett par sekunder...

http://www.facebook.com/photo.php?f...0321470018129.340212.654983128&type=1&theater

Sv: Min häst är magisk...

Hääärligt! :love:
Dagens bästa tråd! :bow:

litet ps:
Jag red för första gången på unghästen förra helgen, tog en liten skrittrunda i trevligt sällskap. Och han har också ett sånt där maaaagiskt steg upptäckte jag :love: så man bara slappnar aaaavvvv... :love:
Nu blev jag lite väl avslappnad och drullade av vid första bästa bensprattel :angel: men vad gör det? :rofl:

Faktiskt måste jag säga att vår andra pålle är magisk också :love:

Man kan komma sur och grinig till stallet, man "ska bara göra minsta möjliga och sen åka hem" och så står man där i ridhuset med den här fantastiska hästen som bara FYLLER en med energi och glädje :love::love: Då glömmer man allt utom här och nu :bow:

Vad gjorde vi utan dessa underbara varelser?

Jag vill höra om fler magiska hästar!! :bump:

Hääärligt! :love:
Dagens bästa tråd! :bow:

litet ps:
Jag red för första gången på unghästen förra helgen, tog en liten skrittrunda i trevligt sällskap. Och han har också ett sånt där maaaagiskt steg upptäckte jag :love: så man bara slappnar aaaavvvv... :love:
Nu blev jag lite väl avslappnad och drullade av vid första bästa bensprattel :angel: men vad gör det? :rofl:

Åååå... vad underbart... :love: Glömmer aldrig första galoppen på min pärla.. Samma känsla där...:love:

Grattis till ridturen och lycka till i fortsättningen med pållen!
(En bild vore kanske på sin plats...:angel:)

Mvh Domino_s

Visst är det härligt! Fin pålla du har. :)

Maken filmade ju faktiskt med ajfånen... (han slutade typ en meter innan jag drullade av, om han hade fortsatt filma hade det säkert inte ens hänt ;) ) ska se om jag kan få honom att ladda upp filmen nånstans...

kl
Härligt det låter, nu fick du mig att sakna hästeriet lite igen... :love:
Jättefin bild på din fina pålla :)

Maken filmade ju faktiskt med ajfånen... (han slutade typ en meter innan jag drullade av, om han hade fortsatt filma hade det säkert inte ens hänt ;) ) ska se om jag kan få honom att ladda upp filmen nånstans...

Sånt händer nästan alltid, så himla typiskt...:grin:
Gör gärna det! Vi vill se! :bump:

kl
Härligt det låter, nu fick du mig att sakna hästeriet lite igen... :love:
Jättefin bild på din fina pålla :)

Tackar...:bow: Jag hade inte klarat mej en dag utan henne...:love: Ibland åker jag ut en gång extra bara för att få sitta hos henne i boxen eller sitta på en filt i hagen hos henne och läsa en bok...

Mvh Domino_s

Vilken härlig historia. Visst är de magiska, våra hästar. Det spelar ingen roll hur dåligt humör man är på; en tur med hästen så har man ett flin som fastnat uppe vid öronen när man kommer tillbaka. Deras livsglädje är smittsam. :D

Kan bara hålla med, det finns en sån magisk känsla med hästar som inte går att jämföra med något annat! Som när man kommer till stallet på världens sämsta sk*thumör eller jättenere och ledsen, man sätter sig i boxen för lite välförtjänt utgråtning och hästen tittar på en med dom där stora ögonen och sen vaggar fram till en och sänker huvudet och lägger huvudet på axeln eller mot magen och bara blåser lugnande på en! Då känns det som dom andas bort allting som är dåligt och ledsamt och man hamnar på en plats där allting är lugn och harmoni, det för mig är världens bästa känsla när man inte längre bara har en häst man ÄR med sin häst :)

Min häst är också helt magisk!!!
Som när han bockade av mig härom dagen och släpade mig genom halva skogen...
Jag reser mig upp och inser att jag har ont i precis hela kroppen, men då, i det ögonblicket kollar jag in i hans ögon och möter hans extremt ångerfulla blick!!
Man bara smälter och all smärta rinner av en.
Han har aldrig stått så still som han gjorde när jag hoppade upp igen och sen fick jag till världens finaste galopp efter det!
:love::love:

Läser en kurs om hur djur används i vård och omsorg och frågan är väl egentligen varför djur inte används mer överhuvudtaget. Det är så härligt att se vilken effekt djur har!

/Em

Min häst är också magisk. Hon vet alltid var jag har ont någonstans och brukar klia mig lite där när vi har kramstund :love:

Liknande trådar

Trav Hej! Har en nybliven 4åring, sto som är inkvalad och har gjort två starter. När jag kör henne själv och hon är pigg kan hon sparka...
Svar
16
· Visningar
5 602
A
Träning Sommaren måste vara den värsta årstiden för en hästägare som mej.. Tänkte jag idag i alla fall och funderade på att flytta till kyligare...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: aravir
·
A
Träning nu är jag så trött på detta.. ska försöka göra detta kort om det går. finns en häst i stallet som stallägaren har tagit på sig som...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: AtletShipping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar