Min häst är en giraff...

Sv: Min häst är en giraff...

Det där med avslappning som flera skrivet om tror jag är nyckeln till problemet. En avslappnad häst är inte girafformad.
Nu har jag inte sett din månskådare men när mina slår upp huvudet vid uteridning så tar jag det somm ett tecken på att de är spännda och inte riktigt känner sig trygga med mig som flockledare, utan de känner att de behöver ha kollen själva.
så rannsaka dig själv, det äör kanske ledarskapsövningar ni behöver??

FPL

Sv: Min häst är en giraff...

tack för tipset! Det där med ledarskap är något vi jobbar med hela tiden. Tränar för NH-tränare en gång i månaden, och försöker tillämpa allt vi lär oss i vardagen. men visst, i ridningen har vi kanske inte kommit DIT ännu. :bow:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·
Dressyr Nu behöver jag hjälp från er mycket rutinerade utbildare typ @tuaphua, @mooi, @fio etc då både jag och min tränare (även unghästdito)...
2
Svar
23
· Visningar
2 823
Senast: Magnum
·
Träning Hej! ;D Har för ett tag sedan tagit en nordsvensk/ardenner - korsnings valack på foder. Var inte direkt planerat, utan hade snarare...
2
Svar
23
· Visningar
6 894
Senast: Askur
·
Ridning Hej allesammans! Vet inte om tråden ligger rätt, hittade inget som passade klockrent... Till att börja med så är det inte aktuellt med...
Svar
17
· Visningar
2 214
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama