Min Gizmo påkörd

B

bobolina

HJÄLP

Min Gizmo är på blå stjärnan sedan i onsadgs troligtvis påkörd han har frakturer på käke, skuldra smat bäckenet. Alla frakturer är relativt fina har börjat läka osv.
Har varit där halva dan och gosat med han idag, han är kelig, går vingligt, äter ,dricker , tvättar sig, hans reflexer fungerar, han kurrar allt verkar bra. Men han kissar inte, vetrinären tror att det är kört, men hur ska jag kunna välja att avliva denna underbara kisse som är så go o glad.
Är det någon som vet vad man kan göra för att rädda honom, vi vet att han har lite problem att kissa om han inte får gå ut, gillar inte låda. Han har föru hållt sig i 2 dagar vi funderar på om det kan vara så att han bara vill komma hem o kissa i lugn o ro. Dom tömmer honom med kateter 2ggr/dag hur ska han då få chans att visa att han kan kissa.

Vad tror ni han e så frisk för övrigt, idag när dom skulle ge han medicin gömde han sig i min famn, ni kan nog inte förstå hur go denna katt är han älskar sin familj och vi honom.

Tänk bara på detta vi har sedan han föddes flyttat 6gg, han har aldrig visat tendenser på att vilja gå hem till det förra hemet han vill va där vi är. En av flyttarna var tom bara 200meter bort och våra två andra katter gick tillbaka till det andra huset hela tiden men inte lilla Gizmo.

HJÄÄÄÄLP
oss att rädda honom jag vet inte vad jag ska ta mig till om vi måste avliva honom det går bara inte :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Sv: Min Gizmo påkörd

Säger veterinären att det är kört, så är det nog tyvärr så att man får lyssna på dom. Han måste ju kunna kissa! Frakturerna borde läka ihop ändå, tycker mig känna igen sånna från andra liknande situationer där katten överlevt.

Man klarar av att avliva, även om det är ett helvete. Har man inget val, så har man inget val. Allt går lugnt till och katten lider inte, den bara somnar.

Jag fick ta bort min huskatt i mars i år, hennes njurar lade av. Det var som sagt bland det värsta jag varit med om, men jag var ju tvungen. För kattens skull.

Säger som MissFideli. Veterinären vet nog vad han/hon pratar om. Om katten har såna skador är det stor risk för att den fått en skada på en disk i ryggen. Som ett premanent diskbråck. Det kan vara det som gör att katten inte kissar. Man måste tänka att man inte ska hålla liv i djuren för sin egen skull..... tyvärr........
Inte till vilket pris som helst. :(
Fick själv avliva min ena skrutta i år.......... pga tarmproblem. Man kan, det är inte roligt, men det är ens skyldighet som djurägare. De kan inte ta beslutet själva, utan det måste vi göra åt dem. De ska inte behöva lida.

Håller med...!
Vi fick också avliva vår ena älskling den 21/5-05 och jag tror aldrig att jag har varit med om något värre...
Hans ena njure la av...
Usch, vad hemskt det var...! :cry:
Men...
visst är det bättre att vi smärtar än att våra älsklingar ska ha ont.
Vår katt är nu fri från smärtan och tids nog blir väl vi det också...
Det är svårt att inte bli egoistisk i ett sådant läge men veterinären vet ju vad han pratar om...

Vet ni vad problemet är, det är att lita på att vetrinären har rätt det är inte likt en katt som inte kan kissa eller bajsa att ändå äta och vara vid så gott mod.

I natt har han varit hemma hos oss han har tyvärr inte kissat än, men vi hoppas enligt vetrinären så lider han inte det är mer en kostnadsfråga om vi är villiga att lägga så mycket pengar.

Det kan hända att han blir bra med tiden, det finns inga skador på honom hade det varit skador på ryggrasd/märg skulle han inte reagera på smärta i svansen inga reflexer i svansen skulle funka.

Sen är det så att på Blå Stjärnan så jobbar dom skift detta inebär att Gizmo kommer i kontakt med flera olika vetrinärer, den första mycket hoppfull pga hans mående att han litar på sjukvådarna, han behövde inte äns strut

Den andre sa att det var kört, men igår var det än ny och det visa sig att den andra hade känt fel på blåsan den var inte äns full.

Hon tyckte att blåsan började kännas bättre

Håller tummar å tassar att det ordnar sig för Gizmo..

Igår åkte vi tillbaka till Blå Stjärnan för att tömma Gizmo på urin förut har blåsan varit så slapp att dom kunnat klämma ut det. Nu var blåsan för spänd att det inte gick, detta visade sig vara bra för det visar att muskelaturen börjar att komma igång på honom så som läget är nu verkar det positivt. dom blev tvugna att tömma med kateter så nu är han inlagd igen. Ska ringa mellan 12 - 13 och höra hur det e med han. :love:

Tack till alla som håller tummarna för Gizmo ni skulle få träffa honopm så skulle ni förstå vilken kisse vi har.

Vi har vänner som är mycket allergiska för katt och även sånna som inte är så förtjusta i katter, men när dom träffat Gizmo så blir dom över förtjusta dom förstår inte vilken kisse han e. Allergikerna tom tål honom och gosar för fullt.
:love: :love: :love:

Åååå va kul att höra :banana: ...Kanske ändå att Gizmo blir bra.. :love: Pussa på kissen från Smogg å katter tre...

Hur länge till ska Gizmo vara inlagd?

Annars om han är där på lördag (vilket jag inte hoppas för det roligaste är ju om han kommer hem snart) så kommer jag att få träffa honom! :bow:
Så får jag se underverket *håller tummarna för er*

För er som undrar hur det går.
Den senaste rapporten var inte så god, i fredags eftermiddag bestämde sig vetrinären att en sista chans är att sätta en kateter på honom över helgen så att blåsan får vila, nu väntar jag på att det skall bli måndag och dags för telefon tid så jag kan ringa och höra hur det gått. Hoppas få hem honom då igen för att se om han kan kissa. Tror ändå att hem miljön är bäst för honom.
Just nu är jag mycket orolig och ledsen det ser inte så positivt ut hoppas att era stöd hjälper. Mår så dåligt att jag inte varit och hälsat på honom och gosat med honom under helgen, vet att han längtar. Tyvärr har min dotter haft magsjuka så jag har inte velat åka dit och smitta ner dom.

Till Ferarri du fick säker träffat honom i Lördags viss är han underbar hoppas att du gosade lite med honom om du hade tid. Verkade det illa med han, tänk om jag ändå kunde få vara där hos honom hela tiden då hade han säkert frisknat till bättre.
:cry: :cry: :cry: :cry: :confused: :confused: :cry: :cry:

Stackars lille Gizmo och hans familj :cry: :( :cry: !
Har tänkt mycket på er och önskar allt jag orkar att allt ska bli bra i slutändan!

Kramar från Z3:an

Senaste nytt om Gizmo

Igår fick vi hämta hem honom, han har kateter som vi skall tömma 4-5 gg om dagen. Än så länge har det gått bra, han är pigg och gosar jätte mycket. Ännu är det inte helt klart att han kommer klarar sig, vetrinären tyckte att han kan få vara hemma några dagar nu med kateter och se om blåsan blir bättre. För övrigt är han så gott som frisk lite vingligt med bakdelen, men behöver inte smärtstillande längre.
Nu är det bara att vänta och se

Tusen kramar med mycke kurr från Gizmo

Jag kan lova att Gizmo :love: är lycklig över att ha en familj som bryr sig så mycket om honom. Ingenting kan göra honom mer gott :bow: !

Spinn och kurr :love: från Z3:an

Igår var vi inne och bytte kateter, jag önskade att han inte skulle ha någon alls men då ville vetrinären att han skulle stanna hos dom. Tror aldrig att han skulle kissa om jag hade lämnat honom, han vill inte vara där. Efter att vi komit hem så är han väldigt sur o arg, vilket han aldrig är. Men troligtvis gillade han inte att vi åkte in till Blå Stjärnan. Men det hände något fantastiskt igår kväll han BAJSADE detta var första gången efter olyckan hoppas att det visar att han även kan kissa då. Skall ringa vetrinären nu och se vad han säger hoppas hoppas att vi kan ta bort katetern och få tillbaka vår lilla gosing. :love: :love: :love: :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Idag när vi skulle åka och hämta en släpkärra för att hämta möbler så såg vi en katt ligga och sprattla vid vägkanten. Vi hann inte se...
Svar
8
· Visningar
1 868
Senast: Altaria
·
M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
3 995
Senast: bengeten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar