Sv: Min gallblåsa är inte snäll
Jag såg inte detta inlägget förlåt
Nej du har helt rätt i att jag borde åka in men det är så mycket runt omkring som ska klaffa och ordnas att jag blir helt matt. Bara en sådan sak som att jag pga min grundsjukdom inte kan ligga på en vanlig madrass gör att sjukhusvistelse blir ett rent helvete utan någon sömn alls för någon hänsyn till det tas ju inte.
Jag ligger ju liksom hellre hemma i min egen specialsäng som jag kan ligga i än på sjukhus där jag inte kan ligga i sängen för att den är för hård och min grundsmärta blir ännu värre och till slut så tar inte morfinet på den alls.
Jag får dessutom inte den hjälpen jag behöver ha på sjukhuset för då får jag ingen ledsagarservice utan jag blir helt hänvisad till att ligga i en säng jag inte kan ligga i. Jag åker transportrullstol, alltså en sådan jag inte kan ta mig fram med själv utan är beroende av att någon kör mig men inte heller det togs det någon hänsyn till sist jag låg inne. Jag får bara märkliga blickar av personalen när jag försöker förklara. Jag är ju bara 40, jag ska ju klara mig själv

Jag kan väl inte vara så sjuk...
Det är svårt att ha en sjukdom som påverkar en så mycket när man blir sjuk i ytterligare en sjukdom för det tas ingen hänsyn till grundsjukdomen utan de på sjukhuset ser bara den sjukdomen man ligger inne för eller söker hjälp för just då. Trots att jag förklarar och förklarar så är det ändå som om jag inte hade sagt något alls några sekunder senare.
Nu moler det iallafall bara så kanske har det lugnat sig för den här gången ändå. Jag hoppas verkligen det.