Min friska häst?

Jen80

Trådstartare
Det finns de som påstår att det inte är något fel på Misse....

Avgör själva.... :angel:
Tyvärr syns inte allt, riktigt dåliga bilder tagna med mobilen... Numera går skrutten under namnet Hamstermisse :D

svullen3.JPG

Håll tummarna för att provsvaren kommer Snart - jag börjar bli vrålknäpp på det här att inte veta vad felet är... :cry:

Sv: Min friska häst?

Jo men Jenny, han ser ju pigg ut som en lärka.
Vaddå svullen?? äsch larva dig inte, det där är väl inget
:angel: :confused: :crazy: :mad:

*muttrar något om konstiga typer*

Hamstermisse ser ut att passa bra :p

Ja frisk ser han inte ut att vara!
Hoppas det löser sig *håller tummarna*

Tack!
Vi hoppas på att svaren kommer på fredag nästa vecka. Han har varit dålig i över en månad nu, så det gör väl inget att det tar lite extra tid...men det är frustrerande :crazy:

Du får den jättekorta versionen ;)

Ingen som vet vad felet är :crazy:

Det går kvarka här, så vi isolerade pga det först - negativa svar, men det kan ju vara det ändå, beror på om man träffat smittat område eller inte.. Alla prover var bra då. Svullnader lite överallt, framförallt svalget - slutade äta och dricka. Dropp, och sen in på djursjukhuset i 8 dagar. De hittade inget fel. Feber som går upp och ner (allt från 37.9-39.5). Det senaste nu är att han svullnar ENORMT kring svalg/tyroidea/hals/ganach (stavas?).

Nu har vi tagit prover på sköldkörteln, då han när vi (jag ;) och min översmarta veterinär Nina :love: ) började tänka efter faktiskt har alla symtom på hypertyreos. Var ruskigt svampig där dessutom. Det blir han alltid så fort svullnaderna går ner lite..

Hans vita blodkroppar är...tja, snudd påobefintliga :crazy: . Så han får bara vara ute och lufta sig ett par timmar, nu när vi har så otroligt vackert *host* väder... Alla andra prover är ok numera. Det vi trodde var kvarka från början (de andra hästarna i stallet reagerade också, men inte alls som Misse), har nog visat sig vara en Riktigt jäkla hemsk förkylning.

Han har inte druckit sen igår morse, så har han inte druckit något imorgon fm när jag kommer får vet. komma ut och sätta dropp igen. Han torkar ut Fort den här herrn.. :(

men huga så han ser ut :eek: "lilla" skrutten :(
han ser verkligen ut som om han har gått och blivit hamster :o

hoppas det blir någon rätsida på det där snart ..

jag vill inte skrämmas men exakt så som du berättar hade min valack också.
dom trodde också på kvarka och sen tog dom miljoner prover i tre månader innan dom kom fram till att det var malingt lymfoam (lymf cancer)

hans feber gick upp o ner mellan 37-41 grader,fanns nästan inga vita blodkroppar och hans ansikte svullnade totalt mest vid ganascherna och ner mot läpparna på sidan.
han va hängig och dålig till och från.

hade jag vart som du så hade jag bett dom ta dom proverna.
pma mig om du vill ha bilder till mobilen hur min kille sog ut när han va som dåligast..

mvh

*klump i magen*

Prover ska garanteras tas på det om nu inte proverna visar något.
Tack! Har inte haft en tanke på att det kan vara något sånt (vem vill tänka på det liksom... :crazy: ), inte veterinärerna heller.

Jag skickar pm.

/Jenny - som har fått skicka tre änglar i hästhimlen, sen okt -02...

Men det kommer inte att bli en fjärde. Det här löser ni Misse och du. Du har haft all din beskärda del av motgångar. Kram :love:

Men älskade Missebus... :(
Hoppas verkligen att ni hittar felet på stackarn.

Nu tar du hand om dig och försök inte gräva ner dig!

Usch då... :( Hoppas de kan lista ut vad det är!!

Julle- som inte behövde läsa den här tråden efter en dag med svullna ganascher...

Hoppas jag också :( .
Svullnaden hade gått ner Liite i morse, dock lite högre temp än vad han brukar ha då....druckit en halv spann vatten...alltid något. Ska bli intressant och se hur han ser ut ikväll...*suck*

Kram på dig :love:

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 382
Senast: Grazing
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 901
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 974
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver skriva av mig... och nej, innan någon anmäler till polisen - det är inte ett människobarn det är talan om. Men min hästs bebis...
Svar
14
· Visningar
2 572
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama