CassandraLisserdahl
Trådstartare
Hejsan! För lite mer än 1 vecka sen så hämtade jag hem ett varmblod på 11 år .En dam på 165 cm och som tävlat på travet tills 2009 då hon blev avelsto. 1 1/2 år har hon skrotat i en hage. Hon har blivit riden på i alla gångarter men inte utbildad alls.
Nu har det gått några dagar, vi har longerat, promenerat och bara lärt känna varandra. En totalt orädd häst som är hur snäll och go som helst! Hon är underbar
Då kommer här några funderingar som jag har:
Hon har en rund mage men inga muskler alls, smal, hur börjar jag bygga muskler? Skritta runt? Promenera över bommar? I skogen?
Foder? Foder som är bra för att bygga upp hennes kropp? ( hon har bara ätit hö nu på senare år )
Första gången jag sitter upp på henne, vad ska jag tänka på?
Jag själv är en försiktig person som jobbar med hästen mycket från marken innan jag sitter upp i sadeln. Viktigt att häst och jag känner varann!
Skriv jätte gärna tips och råd!
Nu har det gått några dagar, vi har longerat, promenerat och bara lärt känna varandra. En totalt orädd häst som är hur snäll och go som helst! Hon är underbar
Då kommer här några funderingar som jag har:
Hon har en rund mage men inga muskler alls, smal, hur börjar jag bygga muskler? Skritta runt? Promenera över bommar? I skogen?
Foder? Foder som är bra för att bygga upp hennes kropp? ( hon har bara ätit hö nu på senare år )
Första gången jag sitter upp på henne, vad ska jag tänka på?
Jag själv är en försiktig person som jobbar med hästen mycket från marken innan jag sitter upp i sadeln. Viktigt att häst och jag känner varann!
Skriv jätte gärna tips och råd!