Min fina tjej

Gnist

Trådstartare
:love: :love: :love: :love:

Fin_2_liten.jpg

Badade henne idag och passade på att fota under torktiden..

Bild_9_liten.jpg

Bild_7_liten.jpg

Bild_2_liten.jpg

Bild_4_liten.jpg

Sv: Min fina tjej

Jo, hon växer bra, den lilla och är lite högre än våra finska spetsar nu ;)

Misstänker dock att det snart är färdigväxt på höjden i alla fall :D

Konstigt att det alltid är så jobbigt att bli badad. Då ska man alltid köra racer i gräset, eller om man är inne på en matta eller i soffan.
Och det gör inget om man hamnar utanför grästet och får lite grus/jord på sig, det är bara bra...enligt dom själva alltså.. :D

Idealmankhöjd hos hanhundar: 51 cm
Idealmankhöjd hos tikar: 46 cm
Tillåten avvikelse är + 3 cm.

Men precis!!
Hon har kanat och rullat sig i både grus, gräs och jord, så frågan är ju hur ren hon är efter tvätten egentligen :rofl:

Gud vad fin!!! :love:
Den första bilden var också mycket fin!

Nej, det är inga stora hundar :D Rätt lämplig storlek enligt min mening :banana: :love:

Verkligen superfin!:love: Hoppas min lill-tjej också blir sådär fin om ett par månader. :D

då satsar vi på start i ettan när hon är 12 månader, tvåan vid 24 och sedan är det raka vägen upp till elit och SM, eller hur? ;)

Jag var inne o kikade på bilder på Lapsk Vallhund på Lapphundklubben nyss, och det var ju jättestor skillnad på pälsmängd. How come? (:D )

Liknande trådar

Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 130
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 628
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka