Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag tycker att din hane (som jag iofs bara sett på bild) är ursnygg. Sambon som är lite mer hemma på jämtar tycker också att han ser riktigt snygg ut och han tyckte även att din andra hane (Cujo?) var en riktig snygging. Han ser ut att ha mycket mer massa än våran jämte, nu har han iofs nog lite mindre päls pga det skånska klimatet och så är han ju omusklad pga sin sjukdom. Min hane var 66 cm när han visades i juniorklass då han var ca året och då vägde ca 30 kg. Vet inte hur mycket han väger idag, men skulle tro runt 32 kg (är kastrerad) och sambon tycker han har blivit lite väl korrpulent.
Han är ca 60 cm hög och när vi vägde honom inför hd-röntgen, så vägde han 25½ kg. Han lär ju få lite mer massa nu när han mognar i kroppen, men någon tungviktare lär han inte bli.
Pappa Rix (den gamle) är lika hög och väger runt 28 kg.
Jag tycker det är en bra typ av jämte jag har, men ofta ser man ju dessa stora, tunga hundar och i jämförelse så är ju mina "pluttar" fast de är mer rastypiska än jättejämtarna, som många föredrar..
Jag trodde detta var Rix , för han är iallafall jättesnygg, har ju sett dina fina bilder på honom innan och denna ser också riktigt fin ut, tycker han grovnat mycket sedan jag så bild på honom sist, troligtvis var det därför jag trodde det var Rix.
Sambon ville ha en grov jämte, men vi ville inte ha en som blev för hög och valde därför en mellanstor i kullen och ändå blev han så stor. Har sedan läst att Ackerstierna sagt att ättlingarna till Våndarvets Rulle ofta blir stora (höga), vår är hög, men inte så grov, men hade ju varit betydligt grövre om han kunnat arbeta som han skulle. Nu har han bara ett fettlager runt midjan.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.