Min fd stallägare telefon terrar mig!!

M

Mindra

Ja precis som det låter så har jag en väldigt jobbig stallägare på halsen. Hade en av hästarna uppstallad i stallet hos denne person. Det mesta var ok när vi stod där, visst var h*n lite grinig och ringde och var väldigt otrevlig för minsta lilla (om en torvbal saknades så hade h*n tydligen rätt att ringa runt till några av dem i stallet klockan 7 på morgonen, för att ev kolla om de kunde va jag som glömt skriva upp. Dessutom utnyttjade h*n att jag aldrig blir arg tillbaka så passade på att vara väldigt otrevlig trots att man inte ens tagit den dumma balen) Och när ngt i stallet inte fungerade så lyfte h*n mest på händerna och sa att dem i stallet fick lösa det. Men de var ändå ok.

Nu när vi flyttat så är det helt galet! Först och främst lyckades h*n få det till att jag skulle betala en månad mer än vad som är bestämt. Jag gick med på det för att jag helt enkelt inte orkar bråka. Sen ska jag tydligen komma dit och ta endel fodringar under den extra månaden!. Nu hade ngn haft sönder en grep och det ringde h*n om klockan 06.45 igår morse! Men jag står ju inte ens kvar.. skulle jag kommit dit för att bryta av den? Nä, men man blir ju så jävla förbannad säger h*n då. Nu på morgonen vid 07.03 så ringer det igen..trots att det väcker mig varje gång... För att säga att min krubba inte var tilllräckligt städad efter mig ( jag skrubbade ALLT) När jag frågade vad det var som h*n klankade ner på så var det havre i hästens krubba. Ok sa jag men min häst har ju aldrig ens ätit havre så då är de inte från oss. H*n blir då arg och säger att städning av krubban ska ske annars ska h*n ha 500 spänn till.. MEN H*N ÄÄÄÄÄTER INTE HAVRE!!! resten av krubban va tydligen ren.

Jag orkar inte med detta! Jag blir helt slut. Tyvärr är jag så himla vek i tel, bättre face to face. Jag får som tunghäfta i tel. Mest för att man inte är beredd att ngn ska ringa och vara så otrevlig så man inte hinner ställa in sig på försvar.Kanske inte låter som jordens största grejjer men har varit därifrån 3 veckor och h*n har hitills ringt 8 ggr, på morgonen mellan 06.45-07.15 under hela min semester. (nej jag kan inte stänga av mobil på natten eftersom min sambo jobbar natt och jag vill gå att nå om ngt händer.. paranoid ja. men är orolig av naturen). Jag orkar verkligen inte fler sånna här samtal, får ont i magen och bara vill gråta. Va ska jag göra? :confused:
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

har du nummerpresentatör? säg till honom att han telefontrakasserar dig och om han inte slutar så ringer du polisen. svara sen inte när han ringer så borde han sluta. du står ju inte kvar i stallet. Du kan även ringa polisen och fråga vad du ska göra, om han inte slutar ringa dig. de borde veta vad du lagligt kan göra jag tror inte han får hålla på så. andra bukefalister får gärna rätta mig. lycka till och säg till han på skarpen
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Du ser väl att det är han som ringer, svara inte. Om du svarar och det är han , lägg på direkt. Om du inte ser att det är han, kom överens med din sambo om ett signalsystem.
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Den här stallägaren tror jag har problem med sig själv! H*n är inte vid sina sunda vätskor helt enkelt, allvarligt talat alltså!
Synd att du inte kan bli arg eller vågar säga ifrån, för h*n verkar utnyttja det.
Förstår inte varför du ska betala en extra månad, om det finns en anledning, eller om stallägaren bara hittat på? Verkar vara en pengafixerad person!
Kanske så oärlig så h*n själv la havrerester i din hästs krubba och gjorde misstaget att glömma bort att den inte äter havre!
Har denna person ett horn i sidan till dig och vill straffa dig för allt och inget? Eller är h*n sån mot alla?
Försök stå på dig och ge h**** inte rätt när h*n har fel! Du lär bli fattig och personen går segrande ur varje strid.

Är det mobilen du har på i sovrummet? Kan du inte ställa in den så att vissa nummer nekas, eller bara din pojkväns nummer släpps fram? Börja ring efter 22.30 el. 23.00 och fråga fåniga saker! Troligen är vederbörande kvällstrött när h*n är uppe och trallar så tidigt på morgonen!:angel:
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Problemet är att h*n ringer från dolt nr (har alltid gjort så de är inte just när h*n ringer mig), min sambos jobbtel visar också dolt. Någon gång har stallägaren ringt från sin mobil, då ser jag och svarar inte. Då ringer h*n en gång i halvtimmen tills man svarar. Tyvärr gör inte en polis så mkt åt saken, en kompis till mig hade en riktig stalker som ringde henne ett tag men polisen svarade bara att sålänge hon inte va hotad och ngt hände så kunde de inte gör ngt. Så har svårt att tänka mig att de skulle göra så mkt åt en arg stallägare. tyvärr.
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Båda ringer från dolt tyvärr och min sambo kan inte ställa om sin jobbtel så den visar nr om han ska ringa mig.

Suck, jo jag fattar inte varför jag blir så vek! Alla som känner mig är förvånade då jag normalt sett inte har svårt att prata. Men som sagt så blir jag värdelös i tel. Visst är stallägaren lite allmänt otrevlig mot flera i stallet men det är värst när man flyttat därifrån. Vet en annan som berättade att de va lite konstigt när den flyttade men den personen är nog lite bättre än jag på att verkligen säga till.
Sen tänker jag varje gång nu att "NU kan h*n inte ringa om ngt mer..nu får jag va ifred"

Det där med stallhyran var väldigt intressant det med. Jag ringde för att säga upp min plats men då va dem utomlands så när jag ringde svarade h*n att vi fick ta det när de kom hem. De va borta i en vecka till. Då sa jag upp platsen den 2/7 när de va hemma igen, och det är de datum som skrevs på kontraktet att platsen sas upp. Då menade stallägare på att jag sa upp platsen efter den 1/7 och därmed får stå för en stallhyra extra då uppägningstiden är 2 kalendermånader. Eftersom jag eg sa upp plasten en hel vecka innan så är ju detta HELT galet, men då de är det som står på kontraktet så har jag ingen laglig rätt att protestera. :crazy:
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Kan du inte skaffa kontantkort som du sätter i på kvällen när din sambo jobbar? Det blir ju lite pill, men efter några veckor så ger väl personen i fråga förhoppningsvis upp!! Sen gör det ju inget om du kan ta mod till dig och tala om vilken IDIOT h*n är :eek:
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Herregud, har inte stallägaren något liv eller:confused:??
Jag skulle bli galen, ringa kvart i 7 och härja över en grep, när man inte ens står kvar i stallet.
Ska man skratta el gråta, lixom.....
Bli otrevlig, vägra betala en spänn till och lägg på luren nästa gång!!

Mvh J.
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Herregud, har inte stallägaren något liv eller:confused:??
Jag skulle bli galen, ringa kvart i 7 och härja över en grep, när man inte ens står kvar i stallet.
Ska man skratta el gråta, lixom.....
Bli otrevlig, vägra betala en spänn till och lägg på luren nästa gång!!

Mvh J.

Eller hur! Du MÅSTE säga ifrån! Annars lär du få leva med detta :crazy: Tala om för honom att sluta upp med att ringa dig stup i kvarten annars ringer du polisen. Om du vet med dig att du blir vek på telefon, lägg bara på direkt när du hör att det är den personen som ringer - efter att du talat om att människan ska ge tusan i att ringa. Om du inte vågar ringa, åk dit vid 23 tiden och banka på dörren och säg att ni minsann måste prata :devil:
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

För att få ett slut på dessa trakasserier så måste du säga i från på skarpen antingen i telefon eller öga mot öga. Personligen föredrar jag öga mot öga. Ta med dig en person eller två som vittne till vad som sägs, är aldrig fel när man har att göra med knäppgökar! Tala då även om att om inte detta slutar så blir det en polisanmälan. Du har nu flyttat från stallet och iom. detta så är era mellanhavanden över, punkt slut!

Tyvärr så står ju ord mot ord vad det gäller stallhyran, men i praktiken så sa du ju upp boxplatsen i god tid, det var ju hon/han som ville att det skulle tas sedan.

Lycka till, Kicki :)
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Svarar lite till alla. Jo jag måste säga ifrån men som sagt att vakna til mobilen och yrvaket få skäll.. finna sig i situationen och sedan lyckas säga ifrån när h*n bara kör rakt över en. F*n, känner mig som en liten tjej som får skäll. Känner inte alls igen mig själv i att inte kunna säga ifrån. Min sambo fattar inte varför jag inte bara gör ngt åt det. Jaja.. får väl be mamma ringa och skälla :angel: *som när man va liten eftersom de är så jag känner mig nu*.. Nä men som sagt, jag ska samla mod till nästa gång. Jag måste verkligen klara att säga ifrån, annars lär h*n väl ringa och säga att cementgolvet inte va polerat i boxen.
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Nästa gång människan ringer får du låtsas att telefonen inte fungerar. Säg hallå ett antal gånger och bryt sedan samtalet. Upprepa detta varje gång h*n ringer - det är ganska effektivt.

Immer
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Ey jag hade blivit riiiiktigt tokig på en sån människa!

Jag tycker att du ska göra som ngn sa om kontantkort. alltså byt mobilnummer. ha ett extra kontantkort med ett mobilnummer som du har i om nätterna, som bara pojkvännen din har så att bara han kan nå dig. sen när du vaknar på morgonen kan du ju byta tillbaka.


Fattar inte varför personen klagar de ska väl vara glada över att du betalat extra och gjort de du ska.. grrr
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Du kan inte ställa in på din telefon att den inte ska låta alls vid skyddat nr?
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Om du inte vill byta nr, så be sambon tala in ett meddelande och så kan du ringa upp alt. be han ringa två signaler och lägg på och ring igen eller något. Då vet du att det är han.

Tycker du det är jobbigt att ta den här fighten så ser jag inget fel i att du tar hjälp av t.ex. din mamma. Man blir aldrig för gammal för att behöva stöd!

Lycka till!!
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Gör upp att din sambo ringer några signaler och sedan lägger på för att ringa upp igen, då kan du ju skilja på dom olika. Annars säg från ordentligt!
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

det är väl bara att skrika i telefonen
"RING FÖR I HELVETE/DU SKA HA JÄVLIGT KLART FÖR DIG ATT DU RINGER INTE MIG INNAN KL XX ELLER EFTER KL XX" å släng på luren.

sen skriver du allt på en lapp som ska göras vid uppsägning, så säger du till stallägaren att (tillsammans med sig) kolla punkt för punkt och skriva en signatur i kanten.

sen ber du om slutfaktura, å är det hela svart så säger du "tack å adjö, stör du mig en gång till så tror jag skattemyndigheterna är j*t intresserad av din verksamhet"

en kompis till mig ringde alltid SVINTIDIGT, hon var på ljudlös på min mobil, orkade inte lixom... när hon ringde hem skumma tider så sa mina föräldrar till henne, så det slutade hon med.
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Om du inte orkar bråka - så fort du hör att det är h*n så lägg på bara. Säg inget, bara lägg på. Till slut så ger människan upp.
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

din sambo har väl mobiltelefon oxå?

byt telefom med honom på natten när han jobbar, så kan han få tag på dig, på sitt eget nummer, och så kan han, pigg och vaken svara när stallägaren ringer och skälla tillbax!

nä, så här ska du inte behöva ha det!
har du bra kontakt med de andra uppstallade?
vad tycker dom om stallägaren?
är h*n så mot alla eller är du "favorit"?

jag skulle bli så jävla arg till slut om jag var du...h*n har absolut ingen rätt att göra såhär mot dig, så länge du uppfyllt de plikter du har gentemot stallägaren vid utflytt enl kontraktet. gå absolut inte med på att betala ett korvöre till (500 för att städa ut en krubba!! va??!!)!
tillräckligt illa att du betalt för en månad extra.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 685
Senast: LenaH
·
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 744
Senast: Got2Be
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 002
Senast: Legolaz
·
Hästmänniskan Jag har funderat rätt mycket på det här och känner att det skulle vara bra att höra vad andra tycker om den här saken. :laugh: Jag...
Svar
14
· Visningar
2 796
Senast: hier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp