Min dsg = ny bukehund

barajag...

Trådstartare
jag har skrivit lite på forumet förut, men mestadels läst i skymundan. I höstas fick jag ta bort min gamla tik pga sjukdom.

Nu har jag en ny liten älskling i familjen. :love: Känner att jag måste presentera henne här på buke.

Det är en liten dsg-tik som lystrar till namnet Nila. Hon är 13 veckor på onsdag. Tyvärr har jag bara bilder knäppta med mobilen, fler finare kommer ..

Photo-0185.jpg

Photo-0186.jpg

Fler bilder finns på: http://s56.photobucket.com/albums/g172/hsjodin/Starlight-Nila/?action=view&current=v-2.jpg

Sv: Min dsg = ny bukehund

åh, vilken söt liten DSG-bebis!!:love:
jag har också en 13 veckors grej här hemma :D

hade du en DSG innan också? :)

Nej jag hade en blandras.. 50% finnspets/20% labrador/20% golden /10% gråhund. Udda blandning men i hennes fall var den lyckad.

Det var en omplacering. Denna är planerad, tingade en valp innan parning. Jag har väntat på henne sedan i mitten på december.. det var värt varenda minut :D

Turbo är fin.. tycker Nila och jag.

När jag läste på om rasen o funderade om den skulle passa mig o min familj, hjälpte dina inlägg o bilder till för att jag skulle bestämma mig. Ångrar mig inte en sekund, det blev helt rätt för oss.

Vilken sötnos!

Jag har precis i dagarna börjat bestämma mig för en DSG också, så jag läser just nu allt jag hittar. Ska ringa ett par uppfödare i morrn och ev åka och hälsa på dom. Hoppas att det kan visa sig vara rätt hundras för mig :)

Ullis

Om du gillar hundar med fart, stor intelligens o mycket energi kommer du att älska dem. Det är ingen hund man kan sätta åt sidan o tro att den sitter kvar. Åtminstonde inte min.. ne, full fart hela tiden, det bara kryper i kroppen.

Men samtidigt är hon väldigt lyhörd, älskar kroppskontakt o hjärngympa. Man har aldrig tråkigt med en ´gårdis´i huset. :D

Har du kollat in denna sida? http://www.dsgnemo.se/
Den var till stor hjälp för mig när jag ville veta hur det är att leva med en dsg, o inte bara läsa rasstandarden.

Till martha: Jag skrattar varje dag.. åt alla hopp o kullerbyttor o denna underbara livsglädje. Allt är så kul!

En DSG blir det för mig också när det blir dags att köpa vovve! :love: :love: :love: De är underbara! Lycka till!!!

Tack!

Till alla: Ja hon är helt underbar. Jag har inte haft valp förut , men har alltid hört att det ska vara så jobbigt. De biter på allt, sömnen är förstörd osv. Undrade naturligtvis hur det skulle gå för oss..

Så jag var inställt på jobb, men OJ vad lättsamt allting är :bump:
Min lilla tjej biter på det mesta, visst gör hon det, inklusive händer. Men man vet ju att det går över. Hon har redan blivit bättre, biter inte lika hårt längre. Sover hela nätterna o har gjort det sen hon blev10 veckor :bump:

Hämtade henne när hon var 8v o jag tycker att allt har gått över förväntan.. bara roligt, mysigt o jag njuter av valptiden fullt ut :D :love:

martha avis :love: ( på valptiden)

Min har aldrig bitit sönder någonting heller, ändå var han både störst o vildast i kullen....

Min skulle bita sönder skorna om hon fick :angel: . Tar allt hon hittar o springer iväg så fort hon kan.. såå söt. Jag brukar ta en godisbit o byta med henne så nu när jag säger loss släpper hon o väntar på en godis :D

Men huga världen:love:
Grattis till nytillskottet!!:bump:
//C

Tackar!

Hör av dig om du ska åt mitt håll ngt :idea: skulle vilja träffa dina hundar igen. Nu var det längesen sist..

Ja, jag hur ju lillhästen uppe i huli nu:)
Plus att jag bara MÅSTE till Grafströms å hämta ut ett pannband:crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Med tanke på en liten fundering angående DSG o deras utseende skulle jag vilja se bilder på era hundar. Berätta gärna ålder, vad ni...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 897
Senast: Nixatrix
·
Övr. Hund Veterinärbesöket på torsdag är avgörande, men vad som går att gå på nu ser det tyvärr ut som greyhoundtiken fått problem med sin artros...
2
Svar
25
· Visningar
2 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka