Min dotter röker hasch...

Sv: Min dotter röker hasch...

Frågan är...Is she still having fun?

Tycker ungen det är kul at röka på eller vad är det frågan om. Handlar det bara om rolighetsfaktor kan man oftast locka iväg dem till något annat, bara det är bättre och skojigare. Då låter dina lösningar om hästar och stugan toppen. Varför röka på när det ändå inte är lika kul som att rida och pysla med pållar.

Första gången jag testade var det just för att jag var på jakt efter skoj. Nu blev det inte my drug of choice, men vad jag än testat har anledningen varit densamma.

Om det inte handlar om att ungen söker spänning utan mer djupa orsaker blir det tuffare.
 
Sv: Min dotter röker hasch...

Hejsan!

Reagera SNABBT!

Låt henne träffa någon som varit i "svängen" som vet vart det "Oskyldiga" haschet leder....
Här i sverige har vi KRIS (Kriminellas Rätt I Samhället), kanske ni har något motsvarande?
Där får dom träffa gamla knarkare och kåkfarare som nu är rena.
Det är liksom ingen ide´för ungdommar att försökar lura dessa erfarna personer, dom ser och hör mer än vad vi föräldrar gör...

Stå på dig , var besvärlig, ge inte upp!
Det är ditt barns framtida liv som står på spel!
För hoppningsvis kommer hon att tacka dig en dag för att du gjorde det!

Lycka till!
Kram
 
Sv: Min dotter röker hasch...

]=Jillybean;8704359]
Här är hasch inget märkvärdigt. Flera av våra bekanta röker då och då, en av dem har ungar i tonåren som röker med honom. Visst, om det stannar med en joint då och då, men allt annat skit som finns då? Coke, crack, heroin, Ecstasy? Sånt är ju livsfarligt! [/QUOTE

Vill bara fråga, så länge du har denna inställning själv till droger, hur ska du då kunna få din dotter att ändra sin??

DU har bekanta, flera dessutom, dom använder droger. Varför ska då inte din dotter kunna få ha det??
DU anser att om det stannar med en joint då och då är det "okej".. Likaså att få ta en joint ihop med sina föräldrar/barn.

DU måste ändra din inställlning till droger och dess användning, dina bekanta osv innan du kan börja försöka banka in i huvudet på din dotter hur fel det är. Som jag ser det nu inser du inte själv hur farligt det är med "en joint då och då". Det stannar inte där, det fortsätter snart med coke, crack, ectasy och heroin(tro mig, jag vet!!).

I övrigt tycker jag att du fått mycket bra svar ifrån yngre personer här, såna i din dotters ålder. Jag förstår hur jobbigt du har det, och jag håller tummarna för både dig och din dotter! Det här löser ni!!
 
Sv: Min dotter röker hasch...

Hejsan!

Reagera SNABBT!

Låt henne träffa någon som varit i "svängen" som vet vart det "Oskyldiga" haschet leder....
Här i sverige har vi KRIS (Kriminellas Rätt I Samhället), kanske ni har något motsvarande?
Där får dom träffa gamla knarkare och kåkfarare som nu är rena.
Det är liksom ingen ide´för ungdommar att försökar lura dessa erfarna personer, dom ser och hör mer än vad vi föräldrar gör...

Stå på dig , var besvärlig, ge inte upp!
Det är ditt barns framtida liv som står på spel!
För hoppningsvis kommer hon att tacka dig en dag för att du gjorde det!

Lycka till!
Kram

KRIS betyder kriminellas revansch i samhället.....
 
Sv: Min dotter röker hasch...

Ge aldrig upp på henne! Visa att du ser henne, att du bryr dig om henne. Att sätta gränser är att visa att man bryr sig. Du måste säga till henne att detta inte är acceptabelt men att du inte tycker sämre om henne för det.

Stugan är som sagt jättebra alternativ, försök styra hennes umgänge så mkt det går (bra när ni bor så långt bort).

Jag tror din dotter är väldigt vilsen och behöver en stark och konsekvent mamma som visar var skåpet ska stå. Det ger trygghet.

Btw en joint är inte "bara" en joint, det är en drog som är väldigt svår att få ur kroppen, kan ta flera månader att bli ren jämfört med ex heroin.


/En som var 14 för inte så länge sedan
 
Sv: Min dotter röker hasch...

]=Jillybean;8704359]
Här är hasch inget märkvärdigt. Flera av våra bekanta röker då och då, en av dem har ungar i tonåren som röker med honom. Visst, om det stannar med en joint då och då, men allt annat skit som finns då? Coke, crack, heroin, Ecstasy? Sånt är ju livsfarligt! [/QUOTE

Vill bara fråga, så länge du har denna inställning själv till droger, hur ska du då kunna få din dotter att ändra sin??

DU har bekanta, flera dessutom, dom använder droger. Varför ska då inte din dotter kunna få ha det??
DU anser att om det stannar med en joint då och då är det "okej".. Likaså att få ta en joint ihop med sina föräldrar/barn.

DU måste ändra din inställlning till droger och dess användning, dina bekanta osv innan du kan börja försöka banka in i huvudet på din dotter hur fel det är. Som jag ser det nu inser du inte själv hur farligt det är med "en joint då och då". Det stannar inte där, det fortsätter snart med coke, crack, ectasy och heroin(tro mig, jag vet!!).

I övrigt tycker jag att du fått mycket bra svar ifrån yngre personer här, såna i din dotters ålder. Jag förstår hur jobbigt du har det, och jag håller tummarna för både dig och din dotter! Det här löser ni!!

Då blir det nog för TS med familj att flytta hem till Sverige.... För i USA och Canada är det precis så som Jillybean beskrev det ovan. Det är tyvärr en så vanlig del av samhället att de flesta faktiskt tycker att det är normalt. Och jag tror det var så hon menade med det stycket du citerade, för uppenbarligen tycker hon ju inte att det är ok att dottern röker hasch!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp