Min dator går inte stänga av!

Freydis

Trådstartare
Hjälp, igår kväll när jag skulle stänga av datorn så gick det inte! "Stäng av"-knappen kom fram, men när jag tryckte på den så återgick datorn till skrivbordet och inget hände...

Den fick stå på över natten, men den går fortfarande inte stänga av! (vad som nu skulle hjälpt över natten... :angel: ).

Jag kan naturligtvis stänga av strömmen- då stänger ju allt av sig, även datorn....

Men det verkar långsökt! Några tips, nån? Eller sjunger min dator på sista versen..? :cry: Den är inte så gammal, två-tre år...

//Freydis
 
Senast ändrad:
Sv: Min dator går inte stänga av!

Virus och spyware-scanna datorn och prova att stänga av den se´n igen..
 
Sv: Min dator går inte stänga av!

Freydis skrev:
Hjälp, igår kväll när jag skulle stänga av datorn så gick det inte! "Stäng av"-knappen kom fram, men när jag tryckte på den så återgick datorn till skrivbordet och inget hände...

Den fick stå på över natten, men den går fortfarande inte stänga av! (vad som nu skulle hjälpt över natten... :angel: ).

Jag kan naturligtvis stänga av strömmen- då stänger ju allt av sig, även datorn....

Men det verkar långsökt! Några tips, nån? Eller sjunger min dator på sista versen..? :cry: Den är inte så gammal, två-tre år...

//Freydis
din dator har blivit buke beroende och vill inte logga ur :devil: :angel:
 
Sv: Min dator går inte stänga av!

Kan bli så när man skrivit (och tänkt) för mycket på snusk :devil:
:D :D :D
 
Sv: Min dator går inte stänga av!

Malinigbg skrev:
Kan bli så när man skrivit (och tänkt) för mycket på snusk :devil:
:D :D :D
'hahaha* min stänger alltid av sig. *skönt att veta*
:devil:
 
Sv: Min dator går inte stänga av!

Hos mig står den på dygnet runt :angel:
 
Sv: Min dator går inte stänga av!

Det är antagligen bara något som blivit knasigt, typ en process som inte kan avslutas eller någon låsning. Om du håller in på-knappen i några sekunder blir den en av-knapp.

Sen borde det gå att stänga av den som vanligt igen i framtiden, om inte så är det dags att undersöka vidare.. :)
 
Sv: Min dator går inte stänga av!

Ojdå, Bukeberoende, vi är liksom i symbios, datorn och jag då?!? :confused: :cool:

Om det nu skulle bero på snusket så förstår jag inte alls... då borde den väl inte kunna gå att sätta på...? :angel:

Fö; TACK för era tips :bow: ska testa av och se om det hjälper! Om jag bara kunde logga ut från Buke nån gång... ;)
 
Sv: Min dator går inte stänga av!

Det har hänt mej också, senast var det webbservern som fick ett frispel men det är bara att rycka kabeln och hoppas att fanskapet startar när man pluggar in den igen. Jag skippar snart Microsoft prylar och installerar Linux istället. Servern ska jag köra Apache på, om över 60% av världens servrar kör det kan det inte vara dåligt.
 
Sv: Min dator går inte stänga av!

helt rätt, Linux är outstanding..dessutom tar det ingen plats på hårddisken, kör det hemma på ett 32 MB USB-minne :bump:
 
Sv: Min dator går inte stänga av!

Freydis skrev:
Hjälp, igår kväll när jag skulle stänga av datorn så gick det inte! "Stäng av"-knappen kom fram, men när jag tryckte på den så återgick datorn till skrivbordet och inget hände...

Den fick stå på över natten, men den går fortfarande inte stänga av! (vad som nu skulle hjälpt över natten... :angel: ).

Jag kan naturligtvis stänga av strömmen- då stänger ju allt av sig, även datorn....

Men det verkar långsökt! Några tips, nån? Eller sjunger min dator på sista versen..? :cry: Den är inte så gammal, två-tre år...

//Freydis


kan du inte bara ta bort själva skalet då å sen försöka stänga av...minpolare hade nästan samma problem hon kunde inte starta den å tog bort skalet å tryckte direkt på knappen utan skalet då gick det eller kanske var det att stänga av den (kommer ej ihåg)


:smirk:
 
Sv: Min dator går inte stänga av!

Jo, rycka ut kabeln är faktiskt ett riktigt bra tips- har kört defagmenteringen men det blev inte mycket bättre av det...

Nu har datorn fått stå på några dygn men det blir väl "kabel-brott" ikväll! :devil: Nu ska den av!

Linux har jag hört fler som talar varmt om, är det dessutom inte rätt populärt i Finland? Eller var det där det kom ifrån? :confused:
 
Sv: Min dator går inte stänga av!

The_black_angel skrev:
kan du inte bara ta bort själva skalet då å sen försöka stänga av...minpolare hade nästan samma problem hon kunde inte starta den å tog bort skalet å tryckte direkt på knappen utan skalet då gick det eller kanske var det att stänga av den (kommer ej ihåg)


:smirk:

Que??? Skalet??? Skulle det hjälpa..? :confused:

*kryper under och kollar lådan" Tror inte det, men tack ändå! :)
 
Sv: Min dator går inte stänga av!

Jaha, nu går det att stänga av igen- men däremot krävs det tio knapptryckningar för att den ska starta ett program...

*suck* :(

Jag blir så trött. Jag behöver ett tekninskt geni boende här!


Nån frivillig....? ;)
 
Sv: Min dator går inte stänga av!

Mitt tips är att ominstallera hela datorn från grunden, nästan vilket operativsystem du än kör är det bara att lägga i cdn/dvdv:n och sen följa instruktioner. Först bör du dock spara väsentlig information på en annan hårddisk.
 
Sv: Min dator går inte stänga av!

Vilken dist? 32 MB? Underligt, det brukar ta upp ungefär lika mycket som windows... (man får ju iofs mer av alla unix-system än av pyttemjuk-system, men iaf)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min dator har kraschat!! :eek: ... Fick en ny laptop, Lenovo modell dyrare, av pappa strax efter jul, i början av januari nu 2019. Allt...
2
Svar
22
· Visningar
5 027
Senast: Hejsan.
·
Relationer jag och min man har haft våra motgångar men hänger ändå ihop, vi har snart klarat av två år som föräldrar. Även om det varit med nöd och...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
18 378
Senast: rutans
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 960
Senast: Vallmo
·
Katthälsa Har en gammal katt som ändrat beteende de sista två dagarna. I förrgår åt hon och var på lådan som vanligt men igår noterade mamma (hon...
Svar
10
· Visningar
6 773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp