MIn blivande stjärna.

Sv: MIn blivande stjärna.

Riktigt snygg!!!!!!:bow:

Är också fullblodsägare sen i somras och är super nöjd!!;)

Det är kul med fullblod - jag är helt obotlig!!:bump:

Haft 4 stycken "rena" fullblodshästar och är mer än nöjd med samtliga dock på lite olika sätt - synonymt för dem alla är att de varit mycket trevliga att ha med att göra! 2 har gått svår internationell fälttävlan och nu hoppas jag självfallet på grabben på bilden! (Detta år med "catchrider".......ska bli jättespännande!!):banana:

Kul! detta är mitt första fullblod men jag e hel nöjd! ;)
Han är inte startad ännu men funkar väldigt bra på träning iaf !
Tror att han kan bli väldigt bra...nu har han ju också bara gått som ridhäst i ca 1 år så han har ju mkt kvar att lära men =)

Har du köpt denna nyss då??

Kul! detta är mitt första fullblod men jag e hel nöjd! ;)
Han är inte startad ännu men funkar väldigt bra på träning iaf !
Tror att han kan bli väldigt bra...nu har han ju också bara gått som ridhäst i ca 1 år så han har ju mkt kvar att lära men =)

Har du köpt denna nyss då??

Jag har haft honom sedan han var 3 på hösten (i år blir han 9..). Köpte honom direkt från banan och har utbildat honom själv! Det tar lite tid för dem att komma i "ridhästmusklerna" men det är väl värt det när de är klara. En del av dem börjar ju också växa då de inte tränas, min växte direkt från 166 -- 172;). Han var otroligt väl med utbildningsmässigt/mentalt under 4 års säsongen då han direkt var placerad i debutantfälttävlan. Sen har det tagit lite mer tid för honom att växa i sin kropp med låååånga ben och vacker kropp....Nu hoppas jag mycket på honom detta år men som sagt det är ju djur vi håller på med!

Här är min blivande stjärna. Som hon såg ut i juni när hon kom till mig direkt från banan. "ren" fullblodshäst med andra ord. Ska bli kul att se hur långt vi kommer, trevlig och totalt okomplicerad med otroligt fint spyke men mycket huvud!

Komentera GÄRNA! :)

buke.jpg

buke1.jpg

Tackar tackar! värmer gott om hjärtat:bow:
född 2004! :bump: Så hon blir 4 i maj :smirk:

Jag har två 1åringar som jag hoppas ska bli fina fälttävlands hästar. En efter Looping-Eighty Eight Keys xx , ett fint sto med bra gång och härligt piggt psyke, sen har jag en hingst efter Rathenow-Lord Kemm som fick 8,5 för typ, 8 för kropp och 8,5 som föl. Fin, högrest och högädel. Spännande att se vad det blir av dem!:)

Måtte bare legge inn bilde fra senaste terrengtrening (årets förste, innomhus;))

Terrengtrening%20januar08.jpg

Den fasta delen av hindret er 1m... Heheeh.. Sa*** som hon hoppar....:banana:..

Vad trist att jag inte hör hennes svar , eller är det bara mina högtalare som inte fungerar som det skall :confused:

Vad roligt med ett Tv - inslag :bump: Sen fattade jag inte om det var 99´från bukes gamla häst ??

Men den är ju GRÅ , hur tänkte du där :eek:

Vad trist att jag inte hör hennes svar , eller är det bara mina högtalare som inte fungerar som det skall :confused:

Vad roligt med ett Tv - inslag :bump: Sen fattade jag inte om det var 99´från bukes gamla häst ??

Men den är ju GRÅ , hur tänkte du där :eek:

Inga fel på dina högtalare, dotter är lite försynt

Jodå det är Buke 99:ans gamla som inte ville hålla sig i skinnet på dressyrbanan. Tyvärr grå, men dotter föll pladask :love:

Ursäkta, inte något personligt mot dig lr din dotter, man FAN va irriterad jag bli på svt! Kollade tidigare på lite andra hästsportsklipp på svt.se, men på jättemånga av klippen så hör man absolut inte ett piss när folket som e med snackar, men hör hästarna galoppera, bommar falla och andra saker hör man också, men just när de intervjuar så hörs inte ett piss, man ser bara att munnarna rör på sig. Vet inte om d e fel på min dator lr ngt men misstänker att felet ligger hos SVT eftersom allt annat hörs. Känns jävligt mkt B...
:devil:

Här kommer en liten film om vår blivande (och 99:ans gamla) stjärna
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1049180

Nu har även jag lyckats se och HÖRA videon...hos mig funkade högtalarna utmärkt och det lilla uttalandet som fastnade mest hos mig var Dotterns sista:

Jag skulle gärna vilja komma härifrån!:D

Vad är det för vitsord för lilla mamsen...:devil:

(Äsch, vadå meningen tagen ur sitt sammanhang???:angel:)

1
Vad är det för vitsord för lilla mamsen...:devil:

(Äsch, vadå meningen tagen ur sitt sammanhang???:angel:)

Som tur är så är lilla mamsen halvdöv, så hon nöjer sig med att titta och prata själv istället :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Mats E Djuse flyttade från Brunflo till Hudiksvall. Då tändes en stjärna som visat att den kommer att lysa långt in i framtiden. – Folk...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 527
Senast: Raderad medlem 149793
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
583
Senast: Mli
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur