MILANO DRESSYRSADEL............????

Bokkis

Trådstartare
Alltså, nu har jag försökt få fram någon som helst info om dessa sadlar på nätet utan att lyckas. Har dock sett dem till salu för närmare 10.000kr/begagnade. Någon här inne som VET något om dessa sadlar? Vem tillverkar dem? Är det kvalitetssadlar? Var kan man köpa dem nya, eller har det slutat tillverkas nya? Någon som vet något alls?

Jaa, man får massor av träffar på andra märken som har Milano i deras sadlar. T.ex. prestige, BR, pariani mfl. Men det finns inget annat än Milano på denna. Alltså inget annat märke på den, endast Milano.
Har sökt på svenska och andra språk men hittar absolut ingenting. Till salu hittar jag ganska många, men hittar ingen info om dem, och som sagt, till salu för närmare 10.000kr/begagnade. Men vad det är för sadel är för mig ett mysterium.... :confused:

Hoppsadlar av samma märke har jag också hittat begagnade, men ingen info om dem heller.
Men hur vet du att det inte finns ett "märke" på sadlar som du ser på annons.

Är du synsk? Eller har du ringt, mailat och på annat sätt kontaktat samtliga säljare, och ingen vet vem tillverkaren är? Och ingen kommer heller ihåg/känner till var sadeln köptes ny?

Folk är i största allmänhet värdelösa på att skriva all information i annonser, eller att hålla reda på vad det är de säljer.

De vet ju inte ens vad hästar de säljer heter, vilken ras de har, vilket år de är födda eller vilken mankhöjd de har.

Kontakta du några säljare, så lär du få höra om det är prestige sadlar eller vad det är.

Med tanke på pris begagnat på andra sadlar som heter Milano, misstänker jag också att det är en Prestige. Men de andra som ligger ute begagnade, ser de likadana ut som din, TS?

Men hur vet du att det inte finns ett "märke" på sadlar som du ser på annons.

Är du synsk? Eller har du ringt, mailat och på annat sätt kontaktat samtliga säljare, och ingen vet vem tillverkaren är? Och ingen kommer heller ihåg/känner till var sadeln köptes ny?

Folk är i största allmänhet värdelösa på att skriva all information i annonser, eller att hålla reda på vad det är de säljer.

De vet ju inte ens vad hästar de säljer heter, vilken ras de har, vilket år de är födda eller vilken mankhöjd de har.

Kontakta du några säljare, så lär du få höra om det är prestige sadlar eller vad det är.

Nej jag är inte synsk men jag har ögon och jag ser ju att det är samma märke som på min på dessa sadlar och på det märket så står det endast Milano.
Andra stämplar eller liknande existerar inte överhuvudtaget på dessa sadlar förutom under kåpan där det står dressage. Skulle det vara Prestige eller annat märke så skulle det nog med 100% säkerhet också stå det på sadlarna.

Med tanke på pris begagnat på andra sadlar som heter Milano, misstänker jag också att det är en Prestige. Men de andra som ligger ute begagnade, ser de likadana ut som din, TS?
Exact likadana, och som jag sade, skulle det vara Prestige eller annat märke så skulle det nog också stå på sadlarna. Men det finns inget annat än Milano, och dressage under kåpan.

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Barret
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 215
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare