Micklemträns och pelhambett

Jaag

Trådstartare
Hej! Finns det någon som har erfarenhet om att rida på micklemträns med pelhambett, fungerar det? Det jag tänker mest på är att kedjan borde hamna på samma ställe som nosgrimman, men det kanske går ändå? :confused: :)

Har inte testat själv och tänker som du att kedjan och nosremmen ska trängas i kindkedjegropen. Samma gäller achen och mexikansk nosgrimma. Inom islandshäst-tävlig får man endast tävla med engelsk nosgrimma (eller utan) ihop med stång, om jag minns rätt.

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
956
Senast: Shixle
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
970
Senast: Tora
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
458
Senast: Pegasus63
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 289
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka