Micklem träns

cress

Trådstartare
Ni som har det Är ni nöjda?? Eller kanske missnöjda?
Får man tävla på det? Tänkte som träns, eller är det godkänt även som bettlöst alternativ (multi bridle)..

Vilket har ni, ni som har utav dessa två varianter som finns?? (competition eller m-b..)

Sv: Micklem träns

Rider en nordsvensk med det. Både jag och hästen älskar det! Kommer köpa ett till b-ponnyn oxå.

Jag har ett multibridle och älskar det! Enkelt att ställa om, hästarna verkar gilla det (inte träffat på någon häst som går sämre på det än på ett vanligt, och några som går drastiskt mycket bättre!), och trevliga funktioner.
En av träningshästarna funkade så enormt mycket bättre på Micklem så han fick ett eget och då blev det ett competition.
Det är dessutom så enormt bra att rida in hästar på iom alla olika ringar.
Ja, man får tävla alla grenar på det och även tävla på det som bettlöst!

/Malin

Jag gillar mitt, framförallt gillar jag clipsen som fäster i bettet och nosgrimman. Sen är det skönt om man ska longera lite före man sitter upp, lätt att bara knäppa i nosringen, som jag för övrigt tycker är gräsligt ful. :p Den dagen jag blir rik ska jag ha ett i competitionmodell.

Mina hästar gör det nog ingen skillnad på...

Kl..

Vad bra att man får tävla på det.. :) ..

Men Får man tävla med klipsen på ???..

Jag är bra sugen på ett micklem.. Ska allt börja spara lite pengar härdan efter.. :)

Jag har sett flera som tävlat med clipsen på, så jag tolkar det som att det är tillåtet. Men det är alltid bra att dubbelkolla med tävlingens huvuddomare.

/Malin

Jag har ett...

Har provat det på tre hästar här hemma. Han som vi köpt det till tycker det är helt ok. På honom använder vi clipsen pga tandproblem.

Övriga två hästar skulle min tolkning bli att de avskydde det! Stumma, hårda och icke samarbetsvilliga. Fast de går bra med det som bettlöst. Den ena av dem rids alltid utan nosgrimma, men jag kan inte minnas att hon varit så hård med någon annan nosgrimma. Den andra borde tyckt om det då han är van vid remont, men icke... Finner det lite märkligt faktiskt. Jag tycker ju om konceptet! Men som sagt, de tycker om det utan bett, då är det tom.det bästa bettlösa jag nånsin haft.

Jag har sett flera som tävlat med clipsen på, så jag tolkar det som att det är tillåtet. Men det är alltid bra att dubbelkolla med tävlingens huvuddomare.

/Malin

Men visst står det i FIPO att man inte får ha något annat än tyglar och evt kindkedja fäst vid bettet? Jag har tom varit orolig för skumremmen på pelhamstången ;-)

Men visst står det i FIPO att man inte får ha något annat än tyglar och evt kindkedja fäst vid bettet? Jag har tom varit orolig för skumremmen på pelhamstången ;-)

Jo, jag vet.
Men jag har sett det här godkänt både i lätt klass och på nationell nivå och inte hört någon domare bry sig.
Jag har funderat i samma banor som du, men clipsen är ju bra för hästen så det är ju bra om det är godkänt.
Som sagt alltid bra att kolla med huvuddomaren. Jag skulle släppa igenom det.

/Malin

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 024
Senast: super
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 051
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 244
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar