Micke får licensen tebax efter 1 år!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Montéryttare
  • Startdatum Startdatum
Sv: Micke får licensen tebax efter 1 år!

Ähhh... Trycker man bara på rätta knapparna så kommer folk igång :angel: ;) :rofl:

:D Du lyckades väcka två halvslumrande bukefalister från vintervilan...nu har i alla fall jag ångan uppe igen :p

Hehe..jag var nog lite dum åt Monteryttaren och bett om ursäkt..

Men jag blir fortfarande förbannad när jag tänker på hur det var..
Att vänta..vänta och vänta..
Inte veta det framtida ödet på den lille..
Samtidigt ha en skogstokig hästägare i haserna som...tja..inte var han glad..inte..nä.

Och efter att nu själv bli med i seminsvängen så vet jag mycket väl vad man får och inte får göra..trots korkade regler.
Det är bara att anpassa sig till dom.

Men om man spånar vidare i ämnet, så visst är det konstigt att..nu tar jag ett exempel här:

Jag vill seminera med Opus Vervil
Det FINNS fryst och transport.
Han ÄR godkänd hingst i hemmalandet..

JAg, som stoägare måste frakta ner märrskrället till Frankrike, och sedan frakta hem igen, för att ungen ska få tävla "överallt"
Semierar jag hemma så blir ungen utesluten från en massa lopp..

Så går det till när man ska bestämma över stoägarna om sina framtida tävlingshästar..:mad:

Dom så kallade "avelsmorötterna" hamnar på Scan..:confused:
Det ska bli intressant att se om ett par tre år hur fulla loppen blir..:crazy:

AM

Fast hörrni, ska ni diskutera avel så får ni nog hoppa över till avelssidan... ;)

Nej nej nejjj... :p :mad: :bump:

Vi diskuterar ett fall inom travsporten, om det är okey med böter och avstängning eller inte!

Den hör inte hemma på vel... Jag lovar :bow:

Licensen kunde ha behållits.
Men semintillståndet skulle ha dragits in.
Jag skulle i alla fall bli av med den om jag gjorde samma sak.

Men dom stora elefanterna klarar sig alltid, och skaffar sig en
fan-klubb på köpet

AM

Just detta har jag svårt att fatta. Hur kan de ha semintillståndet kvar? Håller också med om att licensen kunde han ha fått behålla, den har inte riktigt med saken att göra.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Travnet) Scargel i tidigare regin Foto: Micke Gustafsson, ALN Scargel, tidigare hos Petter Lundberg, gör under söndagens...
Svar
0
· Visningar
620
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Travnet) Maid For Tag efter V75 segern I mitten av februari. Foto: Micke Gustafsson, ALN Igår kväll hade det norska förbundet sin stora...
Svar
0
· Visningar
566
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Travnet) Jenny Andersson lärling hos Lutfi Kolgjini kvalade igår in ett av förra årets stora stjärnskott, Garland Kronos. Läs mer...
Svar
0
· Visningar
622
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Travnet) Hon är Sveriges yngsta kvinnliga proffstränare, Mimmi Elfstrand 24 år. De senaste veckorna har hon upplevt sin korta karriärs...
Svar
0
· Visningar
738
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka