miamiSwing

Trådstartare
skulle vilja göra mh-test på min springer och han är då 14 månader snarT! i vilken ålder tycker ni man ska göra mh-testet? en del ja har frågat tycker man ska göra de så fort som möjligt och en del vid 2 års åldern! vart kan man hitta klubbar som har mh-test runt västmanland/södermanland/örebro?

Sv: mh-test

Det heter inte mh-test, det heter Mentalbeskrivning Hund. Det är inget test då hunden inte betygssätt, utan en beskrivning av din hunds mentala egenskaper.

MH ska göras så snart som möjligt efter att hunden fyllt 12 månader tycker jag... absolut inte vid tvåårsåldern!

Du hittar vilka mentalbeskrivningar som är inplanerade på www.sbk.nu

Liknande trådar

Hundträning I fredags kom min adoptivhund från ett shelter i Rumänien. Han är runt 5–6 månader gammal, och som ni kan tänka er har det varit en stor...
2
Svar
28
· Visningar
3 752
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 514
Senast: tanten
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
912
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 031
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka